رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد استان کرمانشاه گفت : در بازدید‌هایی که از جایگاه‌های سوخت داشتیم، کمتر از دو درصد نازل‌های سوخت کرمانشاه با استاندارد تطابق نداشتند.

یاسر مرادی رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد استان کرمانشاه با اشاره به اینکه نازل‌های CNG و سوخت مایع از جمله مواردی است که به صورت مستمر از نظر تطابق با استاندارد رصد می‌شوند، گفت : در شش ماهه نخست امسال بیش از ۴۰ مورد ارزیابی از نازل‌های سوخت سطح استان انجام دادیم.

وی با بیان اینکه در جریان این بازدید‌ها بیش از ۹۸ درصد نازل‌های سوخت استاندارد بودند، افزود: موارد عدم انطباق با استاندارد کمتر از دو درصد بوده و این امر نشان می‌دهد این تصور که گاهی مردم گمان می‌کنند جایگاه‌های سوخت نازل بنزین را دستکاری کرده و کم فروشی می‌کنند، صحت ندارد.

رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد استان کرمانشاه عنوان کرد: موارد کمتر از دو درصدی که عدم انطباق با استاندارد داشتند نیز عمتا ناشی از اختلالات الکتریکی نازل‌ها، قطعی برق و بر هم خوردن تنظیمات و یا مشکلات مکانیکی بوده است.

مرادی از پایش استاندارد نازل‌های سوخت با چهار پیمانه کالیبره با حجم‌های مختلف خبر داد که با دقت ۱۰ سی سی ارزیابی می‌شود.

وی تاکید کرد: مواردی داشتیم که ممکن بوده نازل، سوخت بیشتری بدهد، اما موارد کم فروشی بسیار نادر بوده و عمومیت ندارد.

به گفته این مسئول، خود شرکت پخش فرآوه‌های نفتی نیز وضعیت نازل‌های جایگاه‌های سوخت را به صورت مستمر رصد می‌کند و از همین رو امکان دستکاری نازل‌ها وجود ندارد.

مرادی از مردم درخواست کرد در مواردی که تصور می‌کنند جایگاه سوختی عدم رعایت موازین استاندارد را دارد، موضوع را با سامانه ۱۵۱۷ استاندارد در میان بگذارند و گفت: مواردی داشتیم که به دنبال تماس تلفنی مردم فورا به جایگاه سوخت مراجعه و بررسی‌ها را انجام دادیم، اما هیچگونه دستکاری و خطایی مشاهده نشده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.