صفاتاج گفت: ادامه جنگ در غزه به ضرر آمریکا و رژیم صهیونیستی است، اما اگر به این جنگ ادامه دهند باید تبعات آن را بپذیرند.

مجید صفاتاج، کارشناس سیاست خارجی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در ارتباط با حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به نوار غزه و تلاش آن‌ها برای ورود زمینی به این سرزمین اظهار کرد: صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها از سال ۲۰۰۰ تصمیم گرفتند که به قول خودشان تکلیف محور مقاومت را روشن کنند لذا اول به فکر ایران بودند و بعد از آن به دلیل اینکه دیدند امکان کنترل و هدایت جنگ را ندارند از حربه‌های دیگر استفاده کردند.

وی ادامه داد: اشغال افغانستان و عراق و پس از آن هم جنگ سال ۲۰۰۶ علیه حزب‌الله و از سال ۲۰۰۸ هم پس از شکست‌های قبلی تصمیم گرفتند بار دیگر جنگ خود را در غزه آغاز کنند. 

صفاتاج بیان کرد: صهیونیست‌ها از سال ۲۰۰۸ تصمیم گرفتند که کار نوار غزه را تمام کنند، اما تنها عاملی که باعث شد در این راه موفق نباشند مقابله مقاومت در غزه در مقابل ارتش صهیونیست‌ها بود البته جنگ‌های متعدد دیگری نیز در این منطقه راه انداختند که در سال ۲۰۱۰، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ و آن جنگ ۵۱ روزه مشهور نمونه آن است که در تمام این جنگ‌ها به دنبال پایان رساندن کار غزه بودند، اما نتوانستند چون شرایط فعلی به شدت با سال‌های قبل متفاوت شده است.

وی گفت:‌ اکنون مقاومت اسلامی در غزه به شدت قوی‌تر، مقتدر‌تر و مجهز‌تر شده است و به موشک‌های نقطه‌زن، دوربرد و پهپاد مجهز شده و صهیونیست‌ها هم دچار چالش‌های مختلف سیاسی و امنیتی هم در حوزه داخلی، هم منطقه‌ای و هم جهانی شده است.

این کارشناس سیاست خارجی ادامه داد:‌ مقاومت فلسطین بیش از ۳۰ دستگاه تانک و نفربر‌های زرهی صهیونیست‌ها را منهدم کرده و تعدادی هم کشته شدند و مجبور شدند که تجهیزات خود را رها و فرار کنند.

وی گفت:‌ این حمله همه‌جانبه صهیونیست‌ها به غزه درواقع عملیات روانی برای داخل افراد درون حکومت و علیه فلسطینیان و محور مقاومت است  در صورتی که اگر حمله زمینی انجام دهند قطعا دیگر اعضای محور مقاومت مداخله می‌کنند و این حتما به ضرر صهیونیست‌ها و آمریکا خواهد بود.

صفاتاج تصریح کرد: اکنون شاهد هستیم که انصارالله یمن ٖآمادگی کامل دارد و چند موشک‌ به سرزمین‌های اشغالی پرتاب کرده است. سوریه اکنون از طریق جولان آمادگی دارد و حزب‌الله هم از جنوب لبنان آماده است.

وی افزود:‌ پیش از این نیز سید حسن نصرالله هم گفته بود که در جنگ بعدی ورود زمینی می‌کنیم و این ورود با توجه به روحیه ضعیف ارتش صهیونیست‌ها به معنای تصرف کامل شمال سرزمین‌های اشغالی است.

این کارشناس سیاست خارجی اظهار کرد: صهیونیست‌ها اگر بر اساس عقلانیت و منطق عمل کنند باید از عملیات گسترده زمینی علیه غزه پرهیز کند برای آنکه در غزه موفق نمی‌شوند بلکه در جا‌های دیگر نیز ناگزیر هستند با نیرو‌های مقاومت بجنگند.

وی تاکید کرد: وزیر امور خارجه کشورمان عنوان کرده که اگر این حملات ادامه پیدا کند و صهیونیست‌ها به جنایات خود ادامه دهند ممکن است که کل منطقه درگیر شود. مقام معظم رهبری نیز فرمودند که اگر کشتار‌ها ادامه پیدا کند دیگر نمی‌توان مقابل احساسات مردم و مسلمانان را گرفت. این امر یعنی وقتی که بخشی از جبهه مقاومت مورد تعرض قرار می‌گیرد، قطعا دیگر بخش‌ها هم به یاری او می‌آیند.  

صفاتاج گفت:‌ اگر آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها بخواهند به جمهوری اسلامی ایران جسارت و تعدی کنند قطعا کشور ما آن‌ها را به شکل جدی مورد هدف قرار می‌دهند و آمریکایی‌ها هم می‌دانند اگر مشارکت عمیقی داشته باشند قطعا ضرر خواهند کرد و شکست می‌خورند لذا دنبال این هستند تا ایران به این معرکه وارد نشود هرچند که اکنون آمریکایی‌ها حرکاتی که اکنون در عراق و سوریه و نقاط دیگر علیه پایگاه‌هایشان انجام می‌شود را از چشم ایران می‌بینند و می‌گویند ایران به هم‌پیمانان خود برای حمله به این پایگاه‌ها چراغ سبز نشان داده است.

این کارشناس سیاست خارجی اظهار کرد: هرچه زمان بگذرد هم در میدان و هم در افکار عمومی جهان به ضرر صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها خواهد بود. اکنون افکار عمومی جهان شدیدا بر علیه صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها هستند. در حوزه میدانی نیز صهیونیست‌ها تنها توانستند مناطق غیرنظامی و مسکونی را بمباران کنند و این از لحاط نظامی به معنی شکست است.

وی در پایان گفت: رژیم صهیونیستی و آمریکا به‌دنبال راهکاری هستند که از این مخمصه خارج شوند و بعید نیست که دست به دامان مصری‌ها، قطری‌ها و اردنی‌ها بشوند تا با برقراری آتش‌بسی که آبرویشان نیز حفظ شود عملا جنگ را تمام کنند، اما اگر به این جنگ ادامه دهند قطعا به ضرر آن‌ها خواهد بود و تبعات آن را نیز باید بپذیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار