معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی گفت: ۲۳۶ زن در این استان برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی قطعی کردند.

هادی طباطبایی معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی گفت: این در حالی است که شمار بانوان نام نویسی شده برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی، ۱۳۰ نفر بوده است.

او افزود: در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مجموع هزار و ۷۴۴ داوطلب اعم از مرد و زن از خراسان رضوی ثبت نام قطعی کرده اند.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: سه هزار و ۶۷۲ داوطلب در این استان پیش ثبت نام کردند که حدود ۸۰۰ نفر آن‌ها دارای نقص مدرک و بیشتر مدرک تحصیلی بوده اند و اجازه حضور در مرحله ثبت نام قطعی نیافتند.

طباطبایی بیان کرد: شمار اندکی از این افراد به روند عدم تایید مدارکشان اعتراض کردند که البته مشکل مدارک برخی معترضین رفع شد و توانستند به مرحله بعد بیایند.

او تصریح کرد: با کسر تعداد افراد ثبت نام قطعی شده و افرادی که کد رهگیری دریافت نکرده اند، از مجموع پیش ثبت نام شده‌ها در خراسان رضوی، دستکم هزار و ۱۰۰ نفر از داوطلبان حضور در انتخابات به خواست خود در فرآیند ثبت نام قطعی شرکت نکردند.

معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: از میان ۱۸ نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی به جز نمایندگان «گناباد و بجستان» و «درگز» بقیه ثبت نام کرده اند، البته یک نماینده مجلس از حوزه انتخابیه مشهد و کلات نیز معاون رییس جمهور شده و طبعا این کرسی نمایندگی خالی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.