رونمایی از آمبولانس ویژه حوادث تهدیدات در جیرفت

به مناسبت هفته پدافند غیرعامل، دو دستگاه آمبولانس ویژه حوادث تهدیدات شیمیایی، میکروبی، پرتوزاینده، هسته‌ای و زیستی در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت رونمایی شد.

همایش تبیین تهدیدات در حوزه باروری و جوانی جمعیت در هفته پدافند غیرعامل در محل دانشگاه علوم پزشکی شهر جیرفت برگزار شد.

ابراهیم کریمی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان در خصوص ارتباط پدافند غیرعامل و نقش آن در کنترل تهدیدات جمعیت کشور گفت: مولفه جمعیت در زمینه پدافند غیرعامل در شرایط حاضر یک تهدید محسوب می‌شود و لذا دستگاه‌های مسئول در حوزه جمعیت باید نقش خود را در فرهنگ‌سازی و برنامه‌های تشویقی برای جوان‌سازی جمعیت انجام دهند.

صالح قاسمی دبیر مرکز مطالعات جمعیت کشور و مشاور رئیس سازمان پدافند غیرعامل در حوزه جمعیت، یکی از بزرگترین تهدیدات حال حاضر کشور را حرکت به سوی سالمندی دانست و بیان کرد: تحقیقات و پژوهش‌های زیادی در خصوص راهکار‌های افزایش جمعیت انجام و با استفاده از مدل‌های جهانی و تحقیقات بومی‌سازی شده است.

وی افزود: باید همه دستگاه‌ها به ویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی، پزشکان و ماما‌ها تلاش بیشتری برای اجرای سیاست‌های افزایش جمعیت انجام دهند.

همچنین از دو دستگاه آمبولانس مجهز به تجهیزات انفرادی CBRNE (تهدیدات شیمیایی، میکروبی، پرتوزاینده، هسته‌ای و زیستی) در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بهره‌برداری شد.

مدیران دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، روسای شبکه بهداشت و مراکز بهداشت شهرستان‌های جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، قلعه‌گنج، فاریاب و رودبار جنوب، پزشکان و ماما‌های جنوب استان و همچنین مسئولان حوزه جمعیت جنوب استان در این همایش حضور داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار