ان‌بی‌سی نیوز: تحولات اوکراین هم نتوانست کارآفرینی در آمریکا را افزایش دهد

یک خبرگزاری آمریکایی در گزارشی اعلام کرد که افزایش تقاضا به دلیل جنگ در اوکراین هم باعث نشد تا کارخانه‌های آمریکایی کارگر بیشتری استخدام کنند.

خبرگزاری ان‌بی‌سی نیوز در گزارشی اعلام کرد با آنکه کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین از ماه فوریه سال گذشته میلادی (۲۰۲۲) باعث روانه شدن حدود ۴۴ میلیارد دلار پول به آمریکا شده است، شرکت‌های تولید کننده تسلیحات حتی با افزایش تقاضا هم حاضر به استخدام کارمند و کارگر بیشتر نشده‌اند و تحولات اوکراین به افزایش کارآفرینی در آمریکا منجر نشده است.

تحلیلگران صنعت دفاعی پیش‌بینی کردند که «چند سال دیگر» طول می‌کشد تا تولیدکنندگان اسلحه به سطوح تولیدی برسند که به اقتصاد گسترده‌تر می‌رسد و اجازه خروجی پایدار را می‌دهد.

آرتی‌اکس کورپوریشن (RTX Corporation/ یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات هوافضایی و دفاعی در جهان) روز سه‌شنبه هفته گذشته گزارشی از درآمد خود را منتشر و از مشکلات مربوط به یافتن مواد خام و کارکنان واجد شرایط شکایت کرد. این شرکت به تازگی یک قرارداد ۳ میلیارد دلاری برای تکمیل ذخایر تسلیحاتی آمریکا منعقد کرده و انتظار دارد ۴ میلیارد دلار دیگر طی دو سال آینده باشد. «گرگ هیز» مدیر عامل این شرکت، به سرمایه‌گذاران خود گفته است که تحویل این کالا دو یا حتی سه سال طول می‌کشد.

شرکت صنایع جنگ‌افزاری «لاکهید مارتین» هم به‌طور مشابه پیش‌بینی کرد که با وجود افزایش تقاضا برای سامانه‌های موشکی Javelin و HIMARS در اوکراین، پیش‌بینی می‌شود که درآمد ناچیزی برای سال ۲۰۲۳ افزایش یابد. شرکت «جنرال داینامیکس» هم به دلیل تقاضای زیاد برای تانک و گلوله‌های توپخانه در اوکراین حتی در حال ساخت کارخانه جدیدی در تگزاس برای ساخت گلوله‌های بیشتر است و سفارشات بیشتری نسبت به سال‌های گذشته در واحد سیستم‌های رزمی خود دیده است، اما این کارخانه تنها ۱۲۵ کارگر را استخدام خواهد کرد.

ان‌بی‌سی نیوز در گزارش خود نوشت: «به نظر می‌رسد این اعداد با پیشنهاد کمک نظامی ۶۱.۴ میلیارد دلاری جو بایدن در هفته گذشته به اوکراین که هدفش کارآفرینی در آمریکاست، در تضاد است.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار