بیش از ۷۰۰۰ راس دام علیه بیماری های دامی در هفته پدافند غیرعامل واکسینه شدند

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: در هفته پدافند غیرعامل تاکنون بیش از ۷۰۰۰ راس دام علیه بیماری های دامی به طور رایگان واکسینه شده اند.

 ویدا معزی  اظهار کرد: همزمان با هفته پدافند غیر عامل، رزمایش پدافند زیستی دامپزشکی با محوریت واکسیناسیون علیه بیماری‌های دامی در سطح استان اجرا شد.

وی افزود: از مجموع یکهزار و ۷۰۹ بیماری شناخته شده انسانی ۸۳۲ مورد(۴۹%) در زمره بیماری های مشترک یا قابل انتقال بین انسان و حیوان قرار دارند که امروزه از عوامل بیماری های مشترک بین انسان و دام برای تهیه انواع سلاح ها و بمب های بیولوژیک استفاده می شود.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: ماموریت های دامپزشکی در راستای صیانت و حفاظت از سرمایه های دامی، مبارزه با بیماری های دامی و تضمین سلامت مواد غذایی ارتباط تنگاتنگی با مباحث پدافند غیر عامل دارد.

وی افزود: دامپزشکی برای حراست از سرمایه دام کشور برنامه گسترده و متنوعی را به اجرا گذاشته که از جمله مهمترین آن ها می توان به پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر دام از طریق انجام واکسیناسیون، پیشگیری و مبارزه با انواع بیماری های مشترک انسان و دام، شناسایی مستمر کانون های بیماری دامی از طریق مراقبت فعال و غیر فعال، مبارزه با انگل های خارجی دام که ناقل بیماری های خطرناک مانند تب کریمه کنگو و تشخیص و شناسایی عامل بیماری در جهت اقدامات واکنش سریع اشاره کرد.

معزی اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۶ میلیون راس دام سبک و سنگین در استان تحت پوشش واکسیناسیون رایگان قرار گرفته‌اند.

 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار