بخشیدگی مجرمان از قصاص نفس در استان سمنان به ۱۰ مورد رسید

رییس کل دادگستری استان سمنان گفت: ۱۰ محکوم به قصاص از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون از اجرای حکم رهایی یافتند و با اعمال سنوات تحمل حبس، در آستانه آزادی از زندان قرار دارند.

محمدجعفر عبدالهی رییس کل دادگستری استان سمنان گفت: با ورود مستقیم دستگاه قضایی تحصیل رضایت برای ۶ محکوم به قصاص حاصل شد و بخشیدگی مجرمان از قصاص نفس در استان سمنان به ۱۰ مورد رسید.

وی گفت: در فاصله زمانی بسیار اندک پس از ورود مستقیم دستگاه قضایی، اخذ رضایت برای ۶ محکوم به قصاص نفس که هر کدام در پرونده‌ای مجزا مجرم شناخته شده بودند، در شهرستان شاهرود امکان‌پذیر شد.

رییس کل دادگستری استان سمنان بیان کرد: بنا به تاکید قرآن کریم و همچنین روایات معصومین (ع) فریضه عفو و صلح مقدم بر قصاص است و باید در جامعه فراگیر شود.

عبدالهی ادامه داد: دستگاه قضا همواره برتعیین‌تکلیف پرونده‌های قصاص مُسن تاکید دارد و بر این اساس با حضور در منازل یکایک اولیای‌دم، به حرمت پرچم سبز حضرت رضا (ع) و ادای احترام به ساحت قدسی امام رئوف و مهربانی رضایت از اولیای‌دم کسب شد.

رییس کل دادگستری استان سمنان افزود: بهره‌گیری از شیوه‌های بدیع و خلاق برای آشنایی بیشتر اولیای‌دم از برکات سنت حسنه عفو و بخشش حائز اهمیت است و در این دیدار‌ها رضایت از خانواده‌هایی که در پرونده‌های مختلف درخواست قصاص نفس داشتند، اتفاق افتاد.

وی اضافه کرد: تلاش‌های دادستان مرکز استان، مسئولان قضایی شهرستان، صلح‌یاران شورای حل اختلاف و مسئولان سازمان زندان‌های استان و شهرستان شاهرود، زمینه اعطای ادامه حیات به محکومان را مهیا کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.