رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: سایت برومی شرایط مساعدی برای دفن پسماند ندارد و شاهد وقوع آتش‌سوزی‌های مکرر در این سایت، انتشار بوی نامطبوع و دود در اطراف آن هستیم.

 داوود میرشکار مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان  درخصوص وضعیت سایت دفن پسماند برومی اهواز، با اشاره به دفن غیراصولی زباله و مشکلات مرتبط با آن، گفت: سایت برومی شرایط مساعدی برای دفن پسماند ندارد و شاهد وقوع آتش‌سوزی‌های مکرر در این سایت، انتشار بوی نامطبوع و دود در اطراف آن هستیم.  

او افزود: صبح روز گذشته یک آتش‌سوزی در سایت قدیمی دفن پسماند برومی اهواز رخ داده و دودی در منطقه اهواز منتشر شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست خوزستان گفت: پس از وقوع آتش‌سوزی، با حضور دستگاه‌های نظارتی، از مکان مورد نظر بازدید کرده و تصمیم گرفته شد که اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گزارشی به دستگاه نظارتی ارائه دهد تا دستگاه نظارتی بازرسی خوزستان را به این محل دعوت کند و برنامه زمان‌بندی لازم برای مدیریت این سایت را تعیین کند.

آقای میرشکار با اشاره به مدت زمان طولانی از احداث سایت برومی که هیچ تغییر مثبتی در آن رخ نداده است، افزود: باید مطالعات مدیریت پسماند این سایت به پایان برسد تا با هزینه شرکت نفت، اقدامات لازم برای مدیریت مناسب این سایت انجام شود.

او  درباره علت وقوع آتش‌سوزی‌ها نیز گفت: به دلیل دفن غیراصولی پسماند در گذشته، گاز متان از این سایت منتشر می‌شود و این مسئله باعث وقوع آتش‌سوزی شده است. همچنین، انتشار گاز متان و وقوع آتش‌سوزی‌ها نیز مشکلاتی برای سلامتی شهروندان ایجاد می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حس خوب
۱۴:۱۰ ۲۳ آبان ۱۴۰۲
همین دیشب از بو دود اصلا نمی شد خوابید شب ها دود غلیظ،با بو تعفن بد برخی مواقع هم دوده غلیظ سفید رنگ که تفس کشیدن رو مشکل می کند
خدا وکیلی ب دادمون برسید بوی تعفن آشغال یا حالا هر چی هست ب شدت آزار دهنده می باشد
روستایی کریت برومی رو ب روی پلیس راه اهواز سر بندر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۰ آبان ۱۴۰۲
واقعا برخی روزها و شب ها نمیشه اصلا نفس کشید دود غلیظ با استشمام بوی بد.
برومی رو ب روی پلیس راه اهواز سر بندر
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۳۴ ۰۹ آبان ۱۴۰۲
خوزستان استانی است که بعد از سال 58 دیگر صاحبی ندارد......
اینم نتیجه بی صاحب بودن یک استان