نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۱۴۰۰ خانوار در کرمانشاه قرار داد ساخت مسکن جوانی جمعیت را دریافت کردند گفت : این خانوار‌ها بدون نوبت صاحب مسکن می‌شوند.

با ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در آذر ماه سال ۱۴۰۰ ساخت مسکن هم برای خانواده‌های دارای سه فرزند در کرمانشاه سرعت گرفت.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در اراضی ۱۰۳ هکتاری بلوردی بخش بیستون حضور یافت و در جریان روند اجرایی این طرح بزرگ قرار گرفت.

مصری گفت: تاکنون ۱۴۰۰ نفر در طرح جوانی جمعیت شرکت کردند این اراضی در ۱۵ کیلومتری کرمانشاه واقع شده است این اراضی در کمتر از دو ماه معبر کشی شده و عملیات زیرساختی آن در حال انجام است پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصد است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه می‌گوید: حالا همه ۱۴۰۰ نفر قرارداد مسکن خود را دریافت کرده و اراضی آن‌ها مشخص شده است.

الماسی افزود: هر قطعه زمین ۲۰۰ متر است که به صورت دو طبقه ساخته می‌شود و قیمت هر قطعه یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان است که دولت آن را به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

متقاضیان جوانی جمعیت از تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی در مراحل بعدی برخوردار می‌شوند و و عملیات ساخت را با یک الگوی همسان و هم شکل در جلوه بصری این سایت با نما‌های زیبا آغاز می‌کند.

در این شهرک مراکز خرید فضا‌های آموزشی اقامتی ورزشی فرهنگی و مسجد طراحی شده است.

الماسی افزود: ظرفیت این شهرک تا ۲۶۰۰ واحد است و قرار است در فاز‌های بعدی ۴ تا ۵۰۰۰ واحد ساخته شود.

بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در شهر‌های بالای ۵۰۰ هزار نفر اجازه واگذاری زمین وجود ندارد که اراضی ۱۰۳ هکتاری بیستون یکی از موقعیت‌های مناسب برای ساخت مسکن متقاضیان است.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی سپس از پروژه مسکن امیدیه سپاه حضرت نبی اکرم صلی الله علیه و آله و سلم استان بازدید کرد.

مصری با قدردانی از تلاش‌های سردار ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم صلی الله علیه و آله و سلم استان کرمانشاه در حل مشکلات مسکن متقاضیان گفت: علاوه بر ساخت مسکن برای کارکنان شاغل برای بازنشستگانی که در پروژه ستارگان ماندگار با مشکلات فراوان روبرو شدند مسکن ساخته می‌شود.

قرار است بیش از ۴۰۰۰ واحد مسکونی با بهترین کیفیت ساخت و استاندارد‌های روز در ۹ طبقه ساخته شود اصفهانی مدیر پروژه می‌گوید: مجموعه شهرک امیدیه ۵۶ هکتار است که در فاز اول ساخت ۴۴۸ واحد از مرداد ۱۴۰۱ آغاز شده است.

این پروژه ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این واحد‌ها ۱۰۴ متری است و ۱۴۵۰ نفر از شاغلین در ۲۴ بلوک ۵۶ واحدی ساکن می‌شوند.

برای ۲۰۰۰ بازنشسته هم در این مجموعه مسکن ساخته می‌شود.

قرارداد مسکن ملی ۳۶ ماهه است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.