یک درجه کاهش دما معادل مصرف گاز شش روز نانواییها

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی گفت: اگر ۶۱۰ هزار مشترک گاز در استان دمای گاز را یک درجه کاهش دهند مصرف شش روز نانوایی‌های استان تأمین می‌شود.

همایش همیار گاز در شهرستان خمین با حضور تعدادی از مسئولان شهرستان خمین و جمعی از دانش آموزان دبستان‌های پسرانه و دخترانه این شهرستان در محل بیت تاریخی حضرت امام (ره) در خمین برگزار شد.

در این همایش مدیر عامل شرکت گاز استان مرکزی گفت: سومین همایش همیار گاز در استان مرکزی به میزبانی شهرستان خمین با هدف آموزش مصرف بهینه و ایمن گاز برای دانش آموزان برگزار شد.

کمال آبادی فراهانی با اشاره به اینکه گاز طبیعی سوخت پاک است، افزود: اگر این سوخت به روش ایمن مصرف نشود مخاطراتی دارد چرا که بیشتر مسمومیت‌ها به خاطر دودکش‌هاست و قبل از نصب بخاری حتما باید مسیر باز دودکش ارزیابی شود.
او با تأکید بر اینکه از دودکش‌های فانتزی استفاده نشود، گفت: گاز سمی co۲ یا منواکسید کربن به عنوان قاتل خاموش اسم گذاری شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی دمای مطلوب منزل را بین ۱۸ تا ۲۱ درجه بیان کرد و گفت: اگر ۶۱۰ هزار مشترک گاز در استان دمای گاز را یک درجه کاهش دهند مصرف شش روز نانوایی‌های استان تأمین می‌شود.

در ادامه نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی هم گفت: به دلیل مصرف نادرست و شدت بالای انرژی امروز در کشور با بحران جدی و محدودیت در برق، گاز، بنزین، گازوئیل مواجه هستیم.
نظری ادامه داد: قسمتی از مشکلات مصرف مربوط به مسئولان کشور است چراکه هر ساله با وجود دلیل ناترازی در برق، گاز و بنزین به سمت افزایش تولید می‌رویم و مسیر خوش فرجامی نیست.
او عنوان کرد: امروز به شدت در شرایط سختی هستیم و نمره قابل قبولی در مقایسه با دیگر کشور‌ها در مصرف انرژی نداریم.
نماینده مردم خمین در خانه ملت گفت: در پیک مصرف گاز روزانه بالای ۷۵۰ میلیون متر مکعب گاز مصرف می‌کنیم و سومین تولید کننده هستیم، در مصرف هم جایگاه فوق العاده‌ای داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.