معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۷۰ نوع محصول زراعی و باغی در استان کشت می‌شود که نشان از تنوع و اقلیم متفاوت استان دارد.

علی دیانتی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به تأمین ۱۰۰ درصدی برنامه بذری استان و مصرف ۲۴ هزار تن بذر گندم دیم و آبی گفت: امسال کشت‌های پاییزه استان تقریباً از اول مرداد آغاز و کود‌های مورد نیاز اوره، فسفر و پتاس نیز حدود ۳۲ هزار تن توزیع شده است.

وی با بیان اینکه سالانه ۲۵۵ هزار و ۸۰۰ تن نیاز کودی استان است، افزود: سهمیه کودی استان امسال ۱۱۸ هزار تن مصوب شده، درحالیکه بیش از دو درصد اراضی باغی و زراعی کشور متعلق به آذربایجان‌غربی است.

دیانتی با اشاره به تولید پنج تا شش درصد از کل محصولات کشور در این استان با بیش از ۶.۵ میلیون تن، خواهان بازنگری در برنامه سهمیه کودی استان شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی، با اشاره به اقدامات انجام گرفته درحوزه تولید سبزی و صیفی، حبوبات، اصلاح الگوی کشت، کشاورزی قراردادی و غیره، اضافه کرد: امسال بالای ۸۵ درصد از سبزی و صیفی کشت شده در استان مجهز به نوار تیپ و پنج هزار و ۳۰۰ هکتار نیز به صورت نشایی کشت شده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.