معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: اکنون در موج آلودگی ریزگرد‌ها قرار داریم و مهمترین رویکرد ما در اجرای قانون هوا پاک باید کنترل ریزگرد‌ها باشد که برنامه ملی را می‌طلبد.

عباس‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای استان خراسان جنوبی گفت: دستگاه‌های متولی باید وظایفی که در قانون هوای پاک برای آن‌ها مشخص شده را کنترل و اجرا کنند تا هوای پاکی در استان داشته باشیم.

او  با اشاره به مهمترین بخش‌های درگیر در هوای پاک بیان کرد: جایگزینی سوخت پاک در سطح استان، معاینه فنی خودرو‌های سبک و سنگین، حوزه عملکرد منابع طبیعی در خصوص مقابله با ریزگرد‌ها و ... از جمله آنهاست که از موضوعات مهم در بحث آلودگی هوا هستند.

عباس زاده با بیان اینکه در استان آلودگی‌های صنعتی و آلودگی ناشی از بخش حمل و نقل چندان مورد توجه نیست گفت: ریزگرد‌ها مهمترین عامل آلودگی هوا در خراسان جنوبی هستند که موضوع مطرح در حوزه مأموریتی منابع طبیعی و جهاد کشاورزی است و در نشست‌های کارگروه، اقدامات دستگاه‌ها مورد پایش قرار می‌گیرد و تأکید ما در این زمینه بر عملکرد درست دستگاه‌هاست.

معاون استاندار تصریح کرد: در موضوع استانداردسازی، مصرف بهینه انرژی در موتورخانه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد و عملکرد دستگاه‌ها در این زمینه در طول سال پایش می‌شود. اکنون در موج آلودگی ریزگرد‌ها قرار داریم و مهمترین رویکرد ما در اجرای قانون هوا پاک باید کنترل ریزگرد‌ها باشد که برنامه ملی را می‌طلبد.

عباس‌زاده افزود: دستگاه‌های متولی امر باید بدانند که هوای پاک جزو پیوست‌های اصلی کار ماست، لذا هر دستگاهی در حوزه وظایف خودش باید ملاحظه قانون هوای پاک را داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.