مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: طرح ملی دادرس در ۲۰۰ مدرسه استان با شرکت شش هزار دانش آموز آغاز شد.

مسعود مثنوی اظهار داشت: جمعیت هلال احمر در راستای تسکین آلام بشری رسالت‌های خطیری همچون برگزاری دوره‌های آموزشی، ارائه خدمات امدادی و درمانی و... را عهده دار است.

وی با اشاره به خدمات بشردوستانه از سوی سازمان جوانان به مردم، افزود: این سازمان در بردارنده قشر عظیمی از نیرو‌های جوان است که در برنامه‌های مختلف با حضور حداکثری خود خدمات شایسته‌ای را به جامعه هدف ارائه می‌کنند.

مثنوی اضافه کرد: دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس (دانش آموزان آماده در روز‌های سخت) با همکاری آموزش و پرورش و جمعیت هلال احمر همزمان با سراسر کشور برای شش هزار دانش آموز در ۲۰۰ مدرسه استان آغاز شده است.

وی گفت: در این طرح دانش‌آموزان ضمن آشنایی کامل با جمعیت هلال احمر در رشته‌های مخاطرات طبیعی، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی و ریوی، آسیب‌های بافت نرم آسیب‌های اسکلتی و مفصلی آموزش می‌بینند.


بیشتر بخوانید


مثنوی انتقال و حمل مصدوم، اطفای حریق، سوختگی و اسکان اضطراری را از دیگر موضوع‌های آموزشی برای دانش‌آموزان به صورت تئوری و عملی در طرح دادرس برشمرد.

وی تصریح کرد: این طرح با هدف خود امدادی، دگر امدادی، ترویج فرهنگ نوع دوستی، کمک به دیگران و نهادینه سازی این فرهنگ در بین نوجوانان به ویژه دانش‌آموزان با همکاری آموزش و پرورش عملیاتی می‌شود.

مثنوی ساماندهی تیم‌های اولیه مدیریت بحران مبتنی بر دانش‌آموزان آموزش دیده، توانمند و برخوردار از مهارت و فعالیت‌های کارگروهی را از دیگر اهداف طرح ملی دادرس اعلام کرد.

رضایت ۹۰ درصدی آموزش و پرورش از برگزاری طرح ملی دادرس

فخرالدین اسدی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در سند تحول بنیادین این دستگاه در تلاش هستیم تا یادگیری متنوعی را برای دانش آموزان در شیوه تدریس مربیان ایجاد نماییم.

وی افزود: مدرسه به عنوان کانون تعلیم و تربیت بستر مناسبی است تا نوع نگرش و دیدگاه دانش آموزان از نظر ارتباطی، معنوی، مادی و زیستی تغییر کند.

اسدی اضافه کرد: طرح دادرس که امسال ۱۲ دوره آن را با قدرت بیشتری نسبت به قبل در استان اجرا خواهیم کرد موجب افزایش تاب آوری دانش آموزان به عنوان اولین گروهی که در خانه و خانواده ممکن است با حوادث احتمالی مواجه شوند، می‌شود.

وی ادامه داد: نحوه اجرای طرح ملی دادرس در یازدهمین دوره خود با رضایت ۹۰ درصدی همراه بوده است.

عکاس: زهرا مولوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار