در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

عامل گرایش مردم به اسناد عادی/ سند رسمی از حوزه جغرافیایی کشور صیانت می‌کند

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت:کاهش پرونده‌های محاکم قضائی در نتیجه الزام به ثبت سند رسمی خود نشان دهنده برتری سند رسمی بر سند عادی است.

علی خندانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از گذشته مشکلاتی در زمینه ترویج و توسعه سند رسمی در کشور وجود دارد و به قوانین این حوزه به درستی عمل نشده است و گره‌های قوانین و مشکلات اداری باعث شده مردم به سمت تنظیم اسناد رسمی نروند.

وی با بیان اینکه برتری سند رسمی بر سند عادی از نظر عقلی هم مشخص است و ترجیح داده می‌شود گفت: کاهش پرونده‌های محاکم قضائی در نتیجه الزام به ثبت سند رسمی خود نشان دهنده برتری سند رسمی بر سند عادی است. 

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران اظهار کرد: یکی از علت‌های گرایش مردم به اسناد عادی سهولت در تنظیم سند عادی است که باید تسهیلاتی برای سوق دادن مردم به سمت توسعه سند رسمی و تنظیم آن در دفتر اسناد رسمی در نظر گرفته شود.

خندانی افزود: این تسهیلات در سال‌های گذشته محقق نشده و ایراداتی در این باره وجود دارد و باعث عدم اقبال به سمت اسناد رسمی است.

وی گفت: در این زمینه باید زیرساخت‌های لازم ایجاد شود تا مردم به راحتی اسناد خود را تنظیم کنند و دفاتر اسناد رسمی از حالت سنتی به حالت الکترونیکی توسعه پیدا کنند.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با بیان اینکه توسعه سند رسمی عامل مصون ماندن کشور از تعرض بیگانگان است گفت: در نقاط مرزی کشور املاکی توسط بیگانگان خریداری می‌شود که در قالب سند عادی معامله می‌شود که با مرور زمان و افزایش تعداد آن‌ها تبدیل به معضل خواهد شد. 

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: توسعه سند رسمی حکم صیانت از حوزه جغرافیایی کشور را دارد و می‌تواند جلوی بسیاری از معضلات را بگیرد.

برچسب ها: سند رسمی ، سند عادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۶ آبان ۱۴۰۲
جمع کنید این بساط رو هرکی یه حرفی میزنه تو سیاست مدیریتون چوب دستی خودتون قرار میدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
هدف اصلی مالیاته و شناسیه اموال مردم.اینجوری راحتتر میتونه مالیات بگیره و بدونه مردم چی دارن
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۲:۰۲ ۱۲ آبان ۱۴۰۲
سلام خسته نباشید شما راه بخدا دولت و قوه‌قضاییه و راه شهرسازی و دادستان کل کشور هرچه‌ زودتر به این‌کار اقدام‌کنند‌
Iran (Islamic Republic of)
آزاد
۰۲:۱۱ ۱۱ آبان ۱۴۰۲
دولت باید خیلی وقت پیش این کار را انجام میداد وقولنامه را جمع آوری میکرد.وبرای هر قطعه زمین یا خانه سند صادر میکرد. باید دست املاک داران بدون مجوز را کوتاه کند طرف ی قطعه زمین را به ۷ یا ۸نفر قولنامه میکند وکل دارای مردم را به تاراج میبرد طرف چندسال بازحمت تلاش مقداری پول جمع کرده تا صاحب زمین یا خانه شود ولی بی قانونی باعث از دست دادن دارای مردم میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۱۱ آبان ۱۴۰۲
دولت باید چند سال پیش اقدام میکرد تا دست سودجویان وکلاه برداران کوتاه میشد طرف یک زمین یا واحد مسکونی به چند نفر بصورت قولنامه می فروخت وخیلی زحمت چند سال تلاش خودرا از دست دهند
آخرین اخبار