بررسی تورم کالا‌ها در نشست رصد خانه تورم استان یزد

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: در دوازده گروه کالایی تورم استان موضوع کاهش فاصله تورمی استان از کشور مورد بررسی قرار گرفت.

صادقیان مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان یزد در نشست رصدخانه تورم استان یزد گفت: با بررسی‌ها مشخص شد که از دوازده گروه کالایی سه گروه مسکن و اجاره بها، بهداشت و درمان و خوراکی‌ها اثر بیشتری در تورم استان یزد داشته اند. 

او افزود: باتوجه به شرایط استان یزد باید فاصله تورمی را کاهش دهیم و تورم در حوزه مسکن و اجاره بها کاهش یابد. 

صادقیان درخصوص گروه کالایی بهداشت و درمان گفت: باتوجه به اینکه استان یزد یکی از محور‌های درمانی کشور است و تقاضا برای درمان از سایر استان‌ها خیلی زیادتر است در این حوزه باید کنترل‌هایی صورت گیرد. 

مدیر کل صمت استان یزد عنوان کرد: در گروه کالای خوراکی و آشامیدنی‌ها نیز برنامه‌هایی در دستور کار است تا فاصله تورمی در استان یزد نسبت به کشور کاهش یابد.

صادقیان گفت: در صدد هستیم تا مراکز عرضه در استان یزد را به همت شهرداری‌ها و تعاون روستایی افزایش دهیم و مردم کالای مورد نیاز خود را راحت‌تر و ارزان‌تر خریداری کنند.

او عنوان کرد: با توجه به اینکه تورم یک مولفه بلند مدت در اقتصاد است و استان یزد یکی از استان‌های صنعتی و معدنی کشور است، باید نقدینگی را از حوزه‌های غیر مولد به مولد ببریم و این یکی از عواملی است که در حوزه کنترل تورم موثر است.

گفتنی است، نشست رصد خانه تورم با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استان در مهمانسرای استانداری یزد برگزار شد.

برچسب ها: تورم ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.