توقف فعالیت دو بیمارستان در غزه

بیمارستان ترکیه و بخش بزرگی از بیمارستان اندونزی در باریکه غزه به دلیل تمام شدن سوختشان از دور خارج شدند.

صبحی اسکایک، رئیس بیمارستان دوستی ترکیه و فلسطین (الصداقه) در غزه اعلام کرد که تنها بیمارستان درمان سرطان در نوار غزه به دلیل تمام شدن سوخت، کار خود را متوقف کرده است.

براساس گزارش آر تی، اسکایک از جهان خواست تا بیماران سرطانی را به دلیل از کار افتادن بیمارستان به مرگ حتمی رها نکنند.

 فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه در این خصوص گفت: جامعه جهانی و همه نهاد‌های ذیربط اقدامات کافی برای جلوگیری از حملات اسرائیل به بیمارستان دوستی ترکیه و فلسطین در غزه انجام ندادند.

او در یک کنفرانس مطبوعاتی در آنکارا، از کار افتادن بیمارستان‌ها را هدف قرار دادن سلامت دانست. کوجا هدف قرار دادن کارکنان مراقبت و رها کردن بیماران سرطانی برای مرگ را جنایت جنگی خواند. 

وزیر بهداشت فلسطین نیز تایید کرد که «بیمارستان الصداقه در اثر بمباران دیروز توسط نیرو‌های صهیونیستی از کار افتاد و سوخت آن به طور کامل تمام شد.» در همین حال تعداد کل بیمارستان‌هایی که در نوار غزه متوقف شده‌اند به ۱۶ بیمارستان از ۳۵ بیمارستان رسیده است.

 وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که طبقه سوم و آخر بیمارستان الصداقه توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بمباران شد و خسارات زیادی به بار آورد.

از سویی دیگر «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: ژنراتور اصلی بیمارستان اندونزی متوقف شده و بخش‌های زیادی از بیمارستان از کار افتاده است.

 القدره تایید کرد: بیمارستان اندونزی در حال حاضر با بهره برداری از ژنراتور ثانویه با یک طرح استثنایی به کار روی آورده است که باعث شد سیستم‌های الکترومکانیکی در تمام بخش‌های بیمارستان از جمله سیستم‌های تهویه متوقف شود و حتی کار یخچال‌های نگهداری اجساد متوقف شده است.

 او تاکید کرد کار در چارچوب یک طرح استثنایی ممکن است چند روزی بیمارستان را قادر به فعالیت کند و در صورت نرسیدن سوخت به ناچار به فاجعه می‌رسد.

 وزارت بهداشت غزه پیش از این نسبت به خطرات توقف ژنراتور‌های برق در بیمارستان الشفاء که بزرگترین بیمارستان نوار غزه محسوب می‌شود و بیمارستان اندونزی، بزرگترین بیمارستان در شمال نوار غزه، هشدار داده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار