افزایش نقش آفرینی کشور در دیپلماسی انرژی منطقه

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: نقش‌آفرینی کشور در دیپلماسی انرژی منطقه طی پنج سال افزایش می‌یابد.

محمدرضا دشتی اردکانی نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در تشریح بررسی مواد ارجاعی لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: کمیسیون در ۲ روز اخیر، مواد ارجاعی مربوط به بخش انرژی، سلامت، فرهنگ، اقتصاد و ترانزیت را مورد بررسی قرار داد و موادی را در این بخش به تصویب رساند.

او افزود: کمیسیون در بخش انرژی مصوب کرد که سبد سوختی حمل و نقل کشور متنوع شده و سوخت‌هایی نظیر CNG، نفت، LPG و برق مورد استفاده قرار گیرد.

دشتی اردکانی ادامه داد: همچنین کمیسیون، زیرساخت‌های تبدیل شدن ایران به هاب انرژی منطقه را در برنامه هفتم توسعه لحاظ و به تصویب رساند. بر اساس بند مذکور نقش‌آفرینی کشور در دیپلماسی انرژی منطقه طی ۵ سال برنامه افزایش پیدا خواهد کرد.

عضو هئیت رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با اشاره به ماده ۱۴ این لایحه و بررسی آن در جلسه کمیسیون تلفیق گفت: بر اساس این بند، سهم صندوق توسعه ملی و دولت از محل صادرات نفت و گاز مشخص شده بود. در این بخش مقرر شد صندوق توسعه ملی سهم دولت را به صورت ثابت و بر اساس بودجه سنواتی تخصیص دهد.

دشتی اردکانی اظهار داشت: همچنین اگر درآمد صندوق بیش از انتظارات بود این منابع به عنوان مطالبات صندوق محاسبه خواهد شد.

او با اشاره به مصوبات کمیسیون تلفیق در حوزه سلامت بیان کرد: همچنین در این بخش مقرر شد تا هزینه‌های پرداختی سلامت از جیب مردم نهایتا ۳۰ درصد باشد. همچنین کمیسیون مصوب کرد که باید ظرفیت پزشکان متخصص در مناطق محروم با سازوکار پیش بینی شده در لایحه فوق افزایش پیدا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.