هفتمین ایستگاه پایش آنلاین کیفی هوای استان کردستان امروز با حضور رئیس سازمان محیط زیست کشور در کامیاران به بهره‌برداری رسید.

معاون رئیس جمهور در افتتاحیه هفتمین ایستگاه پایش آنلاین کیفی هوا در شهرستان کامیاران اظهار کرد: این ایستگاه از محل اعتبارات استانی در گام نخست با قابلیت اندازه گیری ذرات معلق PM ۱۰ با سیستم انتقال اطلاعات به شبکه ملی پایش هوای کشور ایجاد شده است.

علی سلاجقه اضافه کرد: برای راه اندازی و نصب این ایستگاه بیش از ۱۳ میلیارد ریال اعتبار استانی هزینه شده است.

وی با بیان اینکه هوای کردستان در طول سال بار‌ها به دلیل ورود گرد و خاک از کشور‌های همسایه آلوده می‌شود، گفت: بنابراین یکی از نیاز‌های شهر‌های مختلف استان وجود ایستگاه پایش آنلاین کیفی هوا است که تاکنون این اقدام در شهر‌های سنندج، مریوان، سقز، بانه، قروه انجام شده و امروز هم این طرح در کامیاران افتتاح شد.

غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدای محیط زیست استان، افتتاح ایستگاه پایش آنلاین کیفی هوای شهرستان کامیاران و افتتاح پاسگاه محیط بانی تنگی‌ور در منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان، دیدار با دانشگاهیان و فعالان حوزه محیط زیست استان و بازدید از پناه گاه حیات وحش تالاب زریبار از جمله برنامه‌های سفر ۲ روزه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.