امام جمعه اردبیل:

جوانان تحصیل کرده ثروت اصلی کشور هستند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل جوانان مستعد و تحصیل کرده را ثروت اصلی کشور و استان اردبیل عنوان کرد.

آیت الله سیدحسن عاملی در آیین تجلیل از ۱۲۸ نفر از رتبه‌های برتر و برگزیدگان کنکور استان اردبیل جوانان مستعد و تحصیل کرده را ثروت اصلی کشور و استان اردبیل خواند و گفت: کشور و جامعه‌ای که مجهز به علم و جوانان فرهیخته و عالم باشد، دچار مشکل جدی نمی‌شود و در سطح جهان وزن سیاسی و بین‌المللی پیدا می‌کند.

او افزود: همه کشور به جوانان عالم چشم دوخته و رهبر انقلاب نیز به درستی روی تلاش، همت و علم‌آموزی آن‌ها حساب باز کرده است چرا که توسعه کشور از مرحله رشد علمی کشور آغاز شده و به قدرت بیشتر در همه عرصه‌ها منجر می‌شود.

امام جمعه اردبیل توسعه علمی و پرورش شخصیت‌های علمی مجهز به تهذیب نفس را از جمله ملزومات ساختن آینده کشور برشمرد و بیان کرد: برای تحقق این هدف، پذیرش جوانان مستعد در آزمون کنکور برای ما مهم است و باید از همه معلمان و والدین فعال در این زمینه قدردانی شود.

آیت الله عاملی کسب رتبه ۲۵ در آزمون کنکور را موجب خدشه و شکستن غرور استان اردبیل عنوان کرد و ادامه داد: برای کسب رتبه‌های بهتر، علاوه بر تلاش برای علم آموزی، باید مراکز دانشگاهی و آموزشی دولتی متناسب با ظرفیت و توان استان نیز توسعه یابد.

او خواستار رعایت عدالت آموزشی در بین همه مدارس استان اردبیل شد و اظهار کرد: باید بستر تحصیل و علم آموزی جوانان مستعد در مناطق مرحوم استان فراهم و فعالسازی شده و همه برنامه‌ها در این راستا تنظیم و تقویت شود.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین خواستار اختصاص مصلا‌ها برای اجرای برنامه‌های آموزشی فوق العاده و کلاس کنکور شد و گفت: باید کاری کنیم که اردبیل همچون گذشته سهم مهمی در پرورش مفاخر کشور داشته باشد.

آیت الله عاملی عقب افتادن از قافله جهانی علم و نبود رهبران با کفایت را ۲ علت اصلی عقب ماندگی کشور در چند سده اخیر عنوان کرد و افزود: این استان با تاسیس سلسله صفوی نشان داده که ظرفیت بالایی در عرصه علمی و مدیریت کشور دارد و اکنون نیز باید آن جایگاه تاریخی خود را احیا کند.

او تجلیل از نفرات برتر کنکور را کاری ارزشمند خواند و اضافه کرد: با چنین اقداماتی، انگیزه در جوانان ایجاد شده و زمینه برای جهش علمی و ادامه آموزش در مقاطع تحصیلات تکمیلی فراهم می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.