تحقق ۶۵ درصدی هدفگذاری اشتغال سال ۱۴۰۲ استان کرمانشاه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از تحقق ۶۵ درصدی هدفگذاری اشتغال سال ۱۴۰۲ استان خبر داد.

مختار احمدی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در جلسه کارگروه اشتغال استان کرمانشاه که امشب (یازدهم آبان) با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، از ایجاد ۲۲ هزار و ۵۰۸ فرصت شغلی از ابتدای امسال تاکنون در استان خبر داد که معادل ۶۵ درصد اشتغال ۳۴ هزار و ۵۱۷ نفری هدفگذاری شده امسال است و گفت : سه درصد نسبت به برنامه امسال جلو هستیم.

وی از روند کاهشی نرخ بیکاری استان در سه فصل گذشته یاد کرد و گفت: نرخ بیکاری استان در پاییز سال گذشته ۲.۸ درصد، بهار امسال ۵.۲ درصد و تابستان امسال بیش از سه درصد کاهش داشته است.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در تابستان امسال میزان کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه سه برابر میانگین کشور بوده و چهارمین استان از نظر کاهش نرخ بیکاری بودیم.

احمدی از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی استان در حدود یکسال اخیر (دی ماه سال گذشته تا کنون) یاد کرد و ادامه داد: در این مدت بالغ بر ۴۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به بیش از ۱۲ هزار ۵۰۰ طرح پرداخت شده که برای ۱۳ هزار و ۱۴۱ نفر اشتغالزایی داشته است.

وی اظهار کرد: این تسهیلات شامل تسهیلات تبصره ۱۶، تبصره ۱۸، مشاغل خانگی و تسهیلات مصوب سفر رئیس جمهور بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه میزان کمک‌های فنی و اعتباری مصوب سال ۱۴۰۲ استان کرمانشاه را نیز ۲۱۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

احمدی از افزایش سرانه پوشش بیمه تامین اجتماعی استان به ۳۹.۳ درصد یاد کرد و ادامه داد: در زمینه سایر صندوق‌های بیمه‌ای وضعیت مناسبی داریم.

وی اشاره‌ای به طرح کالابرگ الکترونیک داشت که در حال حاضر سه هزار فروشگاه در استان به این طرح متصل بوده و بالغ بر یکصد هزار خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده کرده‌اند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.