جشن زندگی با هدف تقدیر از خانواده‌های اهدا کننده عضو و گرامی‌داشت ۱۴۰۰۰ پیوند عضو در شیراز برگزار شد.

برپایی جشن زندگیپایان بخش نهمین کنگره بین‌المللی پیوند اعضای ایران به میزبانی بیمارستان فوق تخصصی پیوند ابوعلی سینا شیراز بود که با حضور خانواده‌های اهدا کننده عضو، دانشمندان و متخصصان این عرصه و خانواده‌های عضو پذیر در راستای تقدیر از خانواده‌های اهدا کننده عضو و گرامیداشت ۱۴۰۰۰ پیوند عضو در شیراز برگزار شد.

در این جشن، در کنار سخنرانی سیدعلی ملک‌حسینی و دیگر متخصصان عرصه پیوند عضو، از چند خانواده اهدا کننده عضو که جانی دوباره به زندگی انسان‌های نیازمند بخشیدند، تقدیر و تجلیل شد تا رسم نیکوکاری و انسانیت فراموش نشود.

پرفسور سیدعلی ملک‌حسینی، پدر پیوند کبد ایران با بیان اینکه اهدای عضو مورد رضایت خداوند است، گفت: بهترین جایزه جهانی برای هر انسانی خدمت به خلق و رضایت خداوند بوده و قهرمانان اصلی ایران، پدر و مادران و خانواده‌هایی هستند که در این شرایط سخت اقتصادی و اجتماعی، انسانیت را با اهدای عضو عزیزترین فرد خانواده خود به حد اعلا رساندند.

او افزود: بهترین فلسفه پیوند اعضا و انسانیت در قرآن کریم و کلام خداوند ذکر شده است و هیچ شاعری نتوانسته با سعدی شیرازی در اشعار نیکوکاری رقابت کند بنابراین از دیرباز نیک‌اندیشی و محبت بدون چشم داشت در فرهنگ کهن و دیرینه ما سبقه دارد.

ملک‌حسینی با اشاره به اینکه در دنیا عضو به اندازه بیماران نیازمند به پیوند اعضا نیست و تعداد زیادی به دلیل نارسایی عضو جان خود را از دست می‌دهند، تاکید کرد: اهدای عضو همانند بخشیدن زندگی به انسان‌های دیگر است و در ایران برخلاف برخی از کشور‌های دنیا اهدای عضو اجباری نداریم بنابراین اهدای عضو در کشورمان کاری با اعتقاد و نیت خالص انجام می‌شود.

پدر پیوند کبد ایران با اشاره به انجام روش پیوند اعضا پس از مرگ مغزی، گفت: ۲۰ دقیقه اول مرگ طبیعی باید بدن آماده پیوند شود از این رو به ۴ یا ۵ دستگاه برای استفاده در اهدای عضو مرگ طبیعی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان نیاز داریم تا این کار انجام شود لذا با همت خیران این کار محقق خواهد شد. همچنین امیدواریم با اشاعه این نوع اهدای عضو در شهرستان‌های دیگر بتوانیم در لحظه کار پیوند پس از مرگ را انجام دهیم.

تجلیل از فرشتگان نجات در جشن زندگی

تجلیل از فرشتگان نجات در جشن زندگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.