همکاری دارالعلوم دیوبندی هند با وزارت معارف طالبان

دفتر مطبوعاتی وزارت معارف طالبان با نشر خبرنامه ای از سفر شماری از علمای دارالعلوم دیوبندی هند به کابل خبر داد.

دفتر مطبوعاتی وزارت معارف با نشر خبرنامه ای از سفر شماری از علمای دارالعلوم دیوبندی هند به کابل خبر داده و گفت این مرکز با وزارت معارف در زمینه ایجاد مدارس دینی همکاری می کند.

در این خبرنامه آمده است معاونان وزارت معارف با هیئتی از شیوخ و علمای دارالعلوم دیوبندی هندوستان که در ترکیب آن مفتی محمد ظهیر السلام باربنکوی فاضل دارالعلوم دیوبند، نظام الدین مفتی محمد ضیا بن قاسم از بنگله دیش و شماری دیگری از علما دیوبند حضور دارند، دیدار کردند. 

مولوی سخاالله سعید معین تعلیم و تربیه و کفیل وزارت معارف به هیئت علمای دیوبند در مورد معارف افغانستان معلومات مفصل داده و گفته است: مجموعا ۳۲ ریاست در مرکز و ۳۴ ریاست معارف در ولایات کشور فعالیت دارند که حدود ۴۰۰ هزار کارمند مصروف امور یومیه بخش های تعلیمی و تربیتی در سراسر کشور می باشند.

این مقام وزارت معارف گفته است: قبلا 70 درصد مصارف مالی این وزارت از سوی کشور های کمک کننده پرداخت می شد اما فعلا تمام مصارف وزارت معارف را طالبان از بودجه ملی تمویل و پرداخت می کند.

در ابن خبرنامه آمده است طرفین به همکاری های متقابل در این دیدار تاکید کرده و گفتند در هماهنگی با هم در بخش ایجاد و تاسیس نهاد های تعلیمات اسلامی در افغانستان اقدام می کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار