مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایران:

۱۱۰ طرح پتروشیمی در نقاط مختلف کشور در دست اجراست

شاه‌میرزایی با بیان اینکه ۷۲ مجتمع پتروشیمی در ایران وجود دارد، گفت: بالغ بر ۱۱۰ طرح پتروشیمی در نقاط مختلف کشور در حال آماده‌سازی و اجرا است.

 معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایران امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی کارخانه پتروشیمی بیجار اظهار داشت: با تلاش‌های متخصصانی که دل در گرو سربلندی کشور دارند پتروشیمی و صنایع نفت و گاز پیشرفت‌های ویژه‌ای حاصل شده و در جایگاه مناسبی قرار دارد.

مرتضی شاه‌میرزایی با بیان اینکه در طلوع انقلاب اسلامی، کل تولید صنعت پتروشیمی کشور حدود یک و نیم ملیون تن‌ بود، گفت: امروز ظرفیت نصب شده شرکت ملی و صنعت پتروشیمی ما ۹۲ میلیون تن است و این قدرت جمهوری اسلامی و ظرفیت ملت ایران است.

وی تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌های فشرده صورت گرفته و کار‌های تصویب نهایی در مجلس طی می‌شود و در برنامه هفتم نزدیک ۱۳۰ میلیون تن ظرفیت صنعت پتروشیمی خواهد بود.

وی اظهار کرد: در برنامه هشتم توسعه ۱۸۰ میلیون تن تولید صنعت پتروشیمی خواهیم داشت.

شاه‌میرزایی با اشاره به تحریم‌های مختلف در تمامی حوزه‌ها گفت: دشمن تلاش کرد تا ما قوی و بزرگ نشویم، اما با تلاش مردم مسوولان این امر میسر نشد. 

وی گفت: در ادامه این طرح که امروز شاهد اجرای عملیات عمرانی آن هستیم، زنجیره‌های بعدی این صنعت در استان کردستان انجام خواهد شد. 

وی با بیان اینکه ۷۲ مجتمع پترپشیمی در ایران وجود دارد که سالانه ۱۶ میلیارد دلار از این صنعت صادرات داریم، افزود: بالغ بر ۱۱۰ طرح پتروشیمی در نقاط مختلف کشور در حال آماده‌سازی و اجرا است.

شاه‌میرزایی عنوان کرد: کشور ما از قطب‌ها و نقاط اصلی پتروشیمی در جهان خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.