پس از سال‌ها؛

دوسالانه‌های هنر‌های تجسمی کشور احیا شد

مدیر کل دفتر هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درمورد احیای دوباره دوسالانه هنر‌های تجسمی و همچنین جشنواره فجر امسال توضیحاتی داد.

محمد خراسانی زاده، مدیر کل دفتر هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درمورد دوسالانه کاریکاتور بیان کرد: متأسفانه، در سال ۹۶ بود که یازدهمین دوره دو سالانه کاریکاتور برگزار شد و حدود ۶ سال از آن گذشته است و به همین دلیل، گفتگو‌های اولیه ما با آقای سید مسعود شجاعی طباطبایی از این جا شروع شد که به کمک انجمن‌های تخصصی، دوسالانه‌ها را احیاء کنیم و همه دوسالانه‌ها در این مورد صدق می‌کنند. زیرا حدود ۱۰ سال هم، از دوسالانه عکس می‌گذرد که آقای شجاعی طباطبایی گفتند مجموعه‌های خانه کارتون و کاریکاتور متولی این موضوع هستند و قرار شد انتخاباتی برگزار شود تا جمع بندی صورت بگیرد و به محض این که مشخص شود منتخب خانه کارتون و کاریکاتور ایران چه کسی خواهد بود بر همین مبنا پیش خواهیم رفت و هدفمان این است که این رویداد‌ها را در ماه‌های باقی مانده پایان سال و یا در سال آینده داشته باشیم و در دستور کار ماست.

مدیر کل دفتر هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درمورد جشنواره فجر امسال گفت: فراخوان جشنواره هنر‌های تجسمی فجر امسال منتشر شده و از اوایل آبان ماه روی سایت قرار گرفته است و در یک سری از گروه ها، کانال‌ها و بستر‌های اطلاع رسانی تخصصی هنر از طریق دانشگاه‌ها و دانشکده‌های هنری تا هنرستان‌ها و موسسه‌ها صورت می‌گیرد و رایزنی‌ها و تبلیغات در این زمینه در حال انجام است. البته متأسفانه، روند کار‌ها در کشور به گونه‌ای است که همیشه کار‌ها به دقیقه‌های پایانی می‌رسند. البته درمورد جشنواره هنر‌های تجسمی امسال، ارسال آثار صورت گرفته و بخشی از آن‌ها به دست ما رسیده است.

او با اشاره به هفتمین دوسالانه خوشنویسی ایران یادآور شد: همزمان هفتمین دوسالانه خوشنویسی ایران را داریم که دو جلسه شورای سیاست‌گذاری آن به میزبانی قزوین برگزار شده است و فراخوان آن در همین روز‌ها منتشر خواهد شد و نشست اجرایی کارمان و اطلاع رسانی را خواهیم داشت و در این رویداد هم یک اتفاق متفاوتی رقم خواهد خورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار