داور برنامه میدون گفت: فصل جدید برنامه میدون با فصل‌های قبل متفاوت است چراکه مردمی‌تر و بسیار فراگیر شده است.

سیرانی استاد دانشگاه،کار آفرین و داور برنامه میدون درباره تجربه حضور در برنامه میدون گفت: من بار‌ها داور استارت‌آپ‌های مختلف بوده‌ام، اما جنس برنامه میدون، به خصوص سری جدید خیلی با استارت‌آپ‌ها فرق می‌کند چراکه مردمی‌تر و بسیار فراگیر است.

وی ادامه داد: نکته دیگر اینکه برنامه میدون از نظر نوع و اندازه کسب و کار متنوع است. برای همین کار پیچیده می‌شود. تنوع بسیار زیاد شرکت‌کنندگان و ماهیت قضاوت و انتخاب یک نفر از بین دو شرکت کننده، کار را حساس و سخت می‌کند. گاهی دو شرکت‌کننده مقابل هم قرار می‌گیرند که خودم علاقمند هستم هر دو برنده شوند.

داور برنامه میدون

وی درخصوش ارزیابی کسب و کار‌ها در برنامه میدون گفت: اول به ایده نگاه می‌کنم. آیا این ایده پاسخ درستی به یه نیاز واقعی است؟ اگر ایده خوبی بود به اجرا نگاه می‌کنم. آیا تیم سازی درستی داشته اند، آیا محصول و استراتژی شرکت هم راستا است و ده‌ها سوال دیگر که باید پاسخ داده شود.

وی افزود: در ادامه کیفیت خود محصول که آیا کیفیت محصول متناسب با بازار هدف و قیمت محصول است و در نهایت قیمت‌گذاری، شبکه فروش و بازاریابی رو ارزیابی میکنم. اما پیچیدگی کار اینجاست که شرکت کننده‌ها همگی در یک سطح و در یک مرحله از عمر سازمانی نیستند. برخی یک‌سال است که شروع کرده‌اند با سه چهار نیروی کار و برخی با ده‌ها سال سابقه تولید و هزاران نیروی کار. برخی برای دیده شدن آمدند و برخی برای جذب سرمایه و برخی برای به چالش کشیدن خود در برنامه حضور پیدا کردند. این جذاب‌ترین چالش کارآفرینی زندگی من بوده است ضمنا خیلی هم حساسم که جملات من باعث دلسردی یا ناامیدی فردی نشود و از طرفی امید واهی به ایده‌ای که ذاتا اشکال دارد نداده باشم.

داور برنامه میدون

وی درباره تاثیر برنامه میدون برای مخاطبان توضیح داد: بیشترین تاثیر میدون این است که مخاطبان، الگو‌های واقعی خواهند داشت. آن‌ها الگو‌هایی خیلی در دسترس هستند. کسانی که فقط چند سال از مخاطبان جلوتر هستند. 

بار‌ها از دانشجویان شنیده ام که رسیدن به فلان شرکت بزرگ نشدنی است. وقتی توضیح می‌دهم که مالک آن شرکت هم از صفر شروع کرده، با این توجیه روبرو می‌شوم که اوضاع آن زمان با الان فرق می‌کند. اما وقتی خانمی که با فروش یک انگشتر، تولید لباس کودکی را شروع کرده و رشد داده به نحوی که الان به انگلیس صادر می‌کند برای مردم الگویی دست یافتنی خواهد بود.

فصل چهارم ميدون؛ مردمى تر و فراگير تر از گذشته

وی افزود: تولید کننده ماهی تزیینی که فقط با یک آکواریوم آن هم یک سال پیش شروع کرده، و الان در برنامه میدون برنده می‌شود برای کسانی که عاشق کارآفرینی هستند، ولی می‌ترسند دلگرمی خوبی می‌شود.

داوران برنامه میدون

وی در خصوص تلخ و شیرین برنامه میدون خاطر نشان کرد: راستش همه‌اش شیرین و امید بخش است. از جوانی که شیر الاغ تولید می‌کند تا کارخانه داری که ۱۰۰۰ کارگر دارد. تلخی کار آنجایی است که باید یکی را از بین دو شرکت کننده انتخاب کنیم. خصوصا اگه شخصی که جایزه را نمی‌برد با فرزندش آمده باشد و یا خیلی به این وام نیاز داشته باشد یا هر دو خیلی یک هم نزدیک باشند.

داوران برنامه میدون

وی عنوان کرد: من از کلمه‌ بازنده استفاده نمی‌کنم. چون میدون بازنده ندارد. میدون دو برنده دارد که یکی وام هم دریافت می‌کند،کلا در میدون همه حالشان خوب است چون میدون کارخانه‌ی تولید امید، نشاط و کارآفرینی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار