رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: بازار خرید و فروش بلیط کنسرت رونق گرفته و مجرمان سایبری با سوءاستفاده از این شرایط به دنبال کلاهبرداری‌‎ ‎از شهروندان هستند. 

 سرهنگ حسن ابوالحسینی رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: شهروندان برای خرید بلیط کنسرت فقط از سایت‌های رسمی اعلام شده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام نمایند و به هیچ وجه از سایت دیوار، شیپور و یا سایت‌های واسط، خرید نکنند. 

رئیس پلیس فتا استان یزد با بیان اینکه شهروندان برای تهیه بلیط کنسرت به صورت آنلاین مراقب باشند تا در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند، گفت: بازار خرید و فروش بلیط کنسرت رونق گرفته و مجرمان سایبری با سوءاستفاده از این شرایط به دنبال کلاهبرداری‌‎ ‎از شهروندان هستند. 

او  با اشاره به حجم بالای فروش بلیط در فضای مجازی تاکید کرد: در فضای مجازی، شاهد انتشار و تبلیغ فروش بلیط درسایت دیوار و کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی هستیم که این امر علاوه بر ایجاد بازار سیاه، روشی مطمئن برای خرید بلیط نبوده و احتمال اینکه این تبلیغ از سوی مجرمان سایبری برای سوءاستفاده از شهروندان باشد بسیار زیاد است. 

سرهنگ ابوالحسینی خاطر نشان کرد: کلاهبرداران با درج آگهی‌های فریبنده در سایت دیوار یا شبکه‌های اجتماعی، اعتماد قربانیان را جلب کرده و پس از دریافت وجه، اقدام به فروش بلیط تقلبی کرده و پس ازآن پاسخگو نمی‌باشند وخریداران بلیط، موقعی که برای ورود به سالن کنسرت مراجعه می‌کنند، تازه متوجه تقلبی بودن بلیط خود می‌شوند. 

ابوالحسینی گفت: کلاهبرداران در ترفند دیگری ممکن است قربانیان را به صفحات جعلی جهت واریز وجه بلیط هدایت کرده و سپس مبادرت به خالی کردن حساب بانکی آن‌ها کنند. 

این مقام انتظامی افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مورد مجرمانه مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی cyberpolice.gov.ir‏ و یا تماس با شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اطلاع رسانی کنند.

برچسب ها: پلیس فتا ، بلیط کنسرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار