جریمه سه هزار و ۸۳۰ میلیارد ریالی برای قاچاق سوخت

یک شرکت پتروشیمی و مدیرعامل آن برای قاچاق مواد سوختی به پرداخت سه هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال جزای نقدی در تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی محکوم شدند.

صمد حضرتی گفت: شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان شبستر به پرونده مباشرت در قاچاق سوخت به ارزش ۳۴۸ میلیارد و ۲۶۲ میلیون ریال رسیدگی کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی افزود: بر اساس بررسی‌های شعبه، مدیرعامل شرکت محموله‌های صادراتی را هیدروکربن اعلام کرده بودکه با آزمایش محصولات در سازمان ملی استاندارد مشخص شد که محموله سوختی مخلوط نفت گاز و نفت سفید بوده است.

به گفته حضرتی، شعبه رسیدگی کننده پس از احراز تخلف، مدیرعامل شرکت را به پرداخت ۶۹۶ میلیارد و ۵۲۶ میلیون ریال معادل ۲ برابر ارزش مال از دست رفته و همچنین به پرداخت ۳۴۸ میلیارد و ۲۶۳ میلیون ریال معادل ارزش مواد سوختی به عنوان بهای مال از دست رفته محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی افزود: با درخواست مدیرعامل و اداره کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی سهلان پرونده مجددا در شعبه تجدیدنظر ویژه قاچاق کالا و ارز آذربایجان شرقی بررسی شد و شعبه با توجه به مدارک ضمن تائید حکم صادره شعبه بدوی برای مدیرعامل، شرکت را علاوه بر ممانعت یک ساله از فعالیت به پرداخت ۲ هزار و ۷۸۶ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

حضرتی گفت: با ۲۰ فقره شکوائیه اداره کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی سهلان از یک شرکت پیرامون صادرات مواد سوختی و اعلام خلاف واقع به گمرک، پرونده این تخلف برای بررسی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.