در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تولید لیزرهای فاصله یاب توسط فناوران ایرانی

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان درباره ارائه ۳ محصول لیزری و فیبری توضیح داد.

سعیدی‌زاده ،کارشناس یک شرکت دانش بنیان با اشاره به سه محصول تولیدی این شرکت گفت: دیودلیزر‌های جفت شده با فیبر شامل مجموعه‌ای از لیزر‌های نیم رسانا است که امکان تولید توان بیشتری را در فضای کمتر فراهم می‌کند. در این دیودلیزر‌ها جفت شدگی نور خروجی با فیبر نوری منجر می‌شود که نور خروجی از فیبر دارای شدت یکنواخت و کیفیت پرتوی متقارن باشد که می‌توان به راحتی با سایر اجزای فیبر نوری ترکیب کرد.

او افزود: ماژول فاصله یاب لیزری RIA به صورت ماژول در کنار دوربین‌ها استفاده می‌شود، همچنین به علت کم حجم بودن قابلیت استفاده در سکو‌های مراقبتی و پهپاد‌ها را نیز دارا است و می‌توان اهداف مختلفی را در شعاع ۳، ۶، ۱۰ و ۱۵ کیلومتری در شرایط‌های آب و هوایی متفاوت فاصله یابی کرد. هدف از ساخت این ماژول آن است که خریداران این محصول بتوانند از آن در سامانه‌ها و دوربین‌های مختص به خود استفاده کنند.

سعیدی زاده با اشاره به ترکیب کننده‌های مالتی مد اظهار کرد: ترکیب کننده‌های مالتی مد ۱× (۱+N) را می‌توان برای لیزر‌های فیبر با توان بالا و تقویت کننده‌های فیبری استفاده کرد این نوع قطعات اپتیکی می‌تواند چندین لیزر پمپ را با هم ترکیب و با سیگنال خروجی از لیزر‌های seed جفت کنند.

او تصریح کرد: استریپر توان با کیفیت بالا دارای خواص نوری منحصر به فردی است این دستگاه می‌تواند توان پمپ جذب نشده از فیبر فعال که در روکش داخلی فیبر قرار دارد را حفظ کند، در عین حال توان باریکی سیگنال در هسته و همچنین ضریب کیفیت پرتو را می‌تواند به خوبی حفظ کند.

کارشناس این شرکت گفت: آداپتور‌های میدان مد را می‌توان برای لیزر‌های فیبر با توان بالا و تقویت کننده‌های فیبر استفاده کرد .این دستگاه‌ها می‌توانند دو فیبر با قطر هسته و روزنه عددی متفاوت را با راندمان انتقال بالا و تخریب پرتو پایین به هم متصل کند

برچسب ها: لیزر ، فاصله طولی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار