مدیر کل مدیریت بحران مازندران از آغاز امداد رسانی به مناطق سیل زده استان خبر داد.

محمدی مدیر کل مدیریت بحران استان مازندران گفت: بارش‌های سنگین در منطقه غرب استان، موجب خسارت به چند شهر استان مازندران شد.

او افزود: بارندگی که از بعد از ظهر دیروز در استان آغاز شد حدود ۱۱۰ میلی‌متر باران در مناطق مختلف استان بارید.

محمدی گفت: سیل موجب خسارت به زیرساخت‌های شهر‌ستان‌های عباس آباد، چالوس، نوشهر، آمل، نور، سوادکوه و سوادکوه شمالی شد.

مدیر کل مدیریت بحران مازندران افزود: جلسه ستاد بحران استان بلافاصله با حضور استاندار مازندران در شهرستان عباس‌آباد برگزار و تمهیدات لازم برای جبران خسارت اندیشیده شد.

محمدی گفت: در شهرستان عباس آباد سیل موجب تخریب دو دهنه پل، جاده ورودی چند روستا و راه دسترسی به شهرک نواب و یاران شد؛ در شهرستان چالوس تغییر مسیر سیلاب در رودخانه سردابرود موجب تخریب چند واحد مسکونی روستایی در این منطقه شد.

مدیرکل بحران استانداری مازندران همچنین گفت: حجم سیلاب‌های جاری شده باعث ایجاد خسارت به تاسیسات فنی در شهرستان‌های عباس‌آباد، چالوس، آمل، نور و سوادکوه شده‌است.

او افزود: احتمال جاری شدن روان آب و سیلابی شدن رودخانه‌ها وجود دارد و  ریزش سنگ در محورهای کوهستانی پیش بینی شده و از رانندگان تقاضا داریم در محورهای کوهستانی با احتیاط برانند.

خسارت اولیه سیل غرب مازندران، ۲۳۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است

استاندار مازندران با اشاره به اینکه سیلاب روز گذشته به اراضی کشاورزی، تاسیسات و ابنیه فنی و ۲۰ واحد مسکونی در عباس آباد خسارت وارد کرد، گفت: برآوردهای اولیه خسارت سیل روز ۱۳ ابان در مازندران، حدود ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است و کارشناسان در حال بررسی خسارت وارده بخش‌های مختلف هستند.

سید محمود حسینی پور امروز در بازدید از مناطق سیل زده غرب مازندران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سیلابی که در منطقه عباس آباد شاهد بودیم به ۶ پل خسارت جدی وارد کرد و خوشبختانه خسارت جانی نداشتیم.

وی افزود: با تدابیری که مسئولان قبل از وقوع بارش باران شدید روز گذشته در مازندران ایجاد کردند موجب شد تا خسارت‌ها کاهش پیدا کند.

به گفته استاندار مازندران، جاده‌های مواصلاتی و راه‌های روستایی و دو خودرو از همشهریان عباس آبادی دستخوش سیل روز گذشته در مازندران شد.

استاندار مازندران با بیان اینکه اسیب شناسی نسبت به سازه‌هایی که در مسیر رودخانه ایجاد می‌شود نشان می دهد که پیمانکار کار را نیمه تمام رها کرده و دارای مشکلاتی بوده است، خاطرنشان کرد: اگر تمام ملاحظات هر سازه مورد دقت و توجه قرار گیرد شاهد این اتفاقات و خسارت‌ها نخواهیم بود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.