رئیس پالایش منطقه یک شرکت پالایش نفت آبادان لایروبی تصفیه خانه پالایشگاه با هدف کاهش آلودگی آبی در این شهرستان خبر داد.

حسین زبیدی رئیس پالایش منطقه یک شرکت پالایش نفت آبادان گفت : پیش از آغاز فصل بارندگی لایروبی واحد ROP این پالایشگاه آغاز شد.

به گفته او این نخستین باری است که عملیات لایروبی حوضچه های ۱ و ۲ توسط یکی از شرکت های دانش بنیان به صورت مکانیزه انجام می شود.

او از کاهش احتمال آلودگی آبی و جلوگیری از ورود آلاینده ها به رودخانه و آب های آزاد در پی انجام این عملیات خبر داد.

این مسئول گفت : واحد ROP چهار مجموعه حوضچه دارد که در مرحله اول فاز یک شامل حوضچه شماره ۱ و ۲ لایروبی می شود و در ادامه حوضچه های ۳ و ۴ لایروبی خواهند شد.

رئیس پالایش منطقه یک شرکت پالایش نفت آبادان همچنین گفت : بخش عمده آب ورودی به واحد پساب، آب یکبار گذر (آب رودخانه) است که برای خنک کردن برخی از تجهیزات و فرآورده ها استفاده می شود و گل و لای زیادی را به همراه دارد که در طول مسیرها بویژه در واحد ROP بدلیل کاهش سرعت جریان آب ته نشین می شود.

او این نکته را نیز یادآور شد که پس از پایان لایروبی و  پاکسازی تصفیه خانه پساب های صنعتی پالایشگاه آبادان، حوضچه ها توسط گروه های تخصصی و مهندسی مورد بررسی کارشناسی قرار خواهند گرفت و در صورت لزوم اقدامات لازم برای تعمیر و ترمیم دیواره ها و اسکیمرها توسط تعمیرات بصورت کامل صورت می گیرد.

به گفته آقای زبیدی با راه اندازی بخش تصفیه بیولوژیکی، پساب تصفیه شده قابلیت برگشت به چرخه مصرف صنعتی و یا استفاده در آبیاری فضای سبز را نیز دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.