دستیار پیشین زلنسکی: ما باید صلح کنیم

دستیار پیشین رئیس‌جمهور اوکراین گفت: حامیان غربی کی‌یف نمی‌خواهند شکست روسیه را ببینند.

«الکسی آرستویچ» دستیار پیشین رئیس‌جمهور اوکراین، با انتشار چند پیام تلگرامی گفت که اوکراین باید این واقعیت را بپذیرد که نمی‌تواند روسیه را در میدان جنگ شکست دهد.

وی همچنین تاکید کرد که اوکراین باید با در ازای تضمین‌های ناتو، برای صلح با روسیه تلاش کند، زیرا حامیان غربی کی‌یف تمایلی به شکست روسیه ندارند.

به گزارش آرتی، آریستوویچ که در ابتدا نسبت به چشم‌انداز کی‌یف در نبرد خوش‌بین بود و تا پیش از آغاز ضدحمله اوکراین علیه روسیه اظهارات مثبتی مطرح می‌کرد، اکنون اعلام کرد که اعتقاد به پیروزی سریع و زیبا اوکراین بر روسیه چیزی جز یک توهم نیست.

او افزود: زمان جدا شدن از این توهم فرا رسیده است تا از یک سناریوی فاجعه بار برای اوکراین جلوگیری شود. روسیه از نظر اقتصادی، نظامی، بسیجی و تشکیلاتی قوی‌تر است. کشور‌های غربی که از اوکراین حمایت می‌کنند، علاقه‌ای به شکست روسیه ندارند. در شرایط کنونی، پیروزی نظامی بر روسیه ممکن به نظر نمی‌رسد.

این مقام سابق اوکراینی به شهروندان خود هشدار داد که «اعتقاد به پیروزی ساده کافی نیست و  باید هوشیار با واقعیت روبه‌رو شد.»

این اظهارات الکسی آرستویچ تنها پند روز پس از آن مطرح می‌شود که ژنرال «والری زالوژنی» فرمانده ارشد نظامی اوکراین، به نشریه اکونومیست گفت که درگیری، مانند جنگ جهانی اول، به بن‌بست رسیده است، اما روسیه به دلیل جمعیت بیشتر و منابع بیشتر، مزیتی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
مگه اربابت میذاره
آخرین اخبار