ممانعت از فعالیت مترجمان سلامت بدون مجوز/نظارت استان بر فرآیند حضور گردشگر

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با اشاره به طرح ساماندهی مترجمین حوزه سلامت، گفت: در شورای راهبردی گردشگری سلامت برای تمام مدت حضور گردشگر سلامت در فارس برنامه ریزی شده و به زودی نیز از فعالیت راهنمایانی که کارت و مجوز فعالیت ندارند ممانعت می‌شود.

محمد فرخ زاده در نشست گردشگری سلامت جنوب و جنوب شرق کشور که در شیراز برگزار شد، افزود: از سال گذشته مترجمان و تسهیل گران سلامت فارس در طرح ساماندهی و صدور کارت مجوز فعالیت شرکت کرده و دوره‌های آموزشی را گذرانده‌اند.

فرخ زاده خاطر نشان کرد: در کمیته گردشگری سلامت که دو هفته یک بار با حضور نمایندگان پنج وزارت خانه دست‌اندرکار گردشگری سلامت در این معاونت تشکیل می‌شود مشکلات و راهکار‌های توسعه به صورت چالشی مطرح و تاکنون با همکاری همه دستگاه‌ها منجر به تصمیمات موثری برای استان شده است.

او افزود: خروجی این تصمیمات به صورت فصلی با حضور استاندار فارس در شورای راهبردی گردشگری سلامت به تصویب نهایی می‌رسد و تمام فرایند حضور گردشگر سلامت از زمان حضور در مبادی ورودی هوایی و زمینی تا پایان درمان و خروج از کشور به دقت بررسی و برای آن برنامه ریزی لازم صورت می‌پذیرد.

فرخ زاده اشاره‌ای هم به ساماندهی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی دارای مجوز بند ب در این حوزه داشت و گفت: پس از خراسان، فارس با تشکیل انجمن حرفه‌ای گردشگری سلامت در حال تدوین برنامه و استراتژی حضور موثر بخش خصوصی در مسیر توسعه این صنعت است.

او با تاکید بر بالا بودن میزان اشتغال در حوزه گردشگری سلامت به معرفی بازار‌های هدف و جدید در جهت گیری‌های آینده و طرح توسعه این صنعت اشاره کرد.

فرخ زاده رشد بیمارستان‌های دارای مجوز پذیرش بیماران خارجی (ipd) از ۸ به ۱۸، راه اندازی خط تلفن گویا برای بیماران خارجی در مرکز پایش مراقبت‌های درمانی (MCMC) علاوه بر زبان فارسی، به زبان‌های عربی و انگلیسی، جلسات مستمر با سفرای کشور‌های هدف حوزه سلامت، پیشرفت قابل توجه در زیر ساخت‌های شهر سلامت، طرح توسعه بیمارستان پیوند، بیمارستان رسول اعظم و تخصیص زمین‌های شهر دانشگاهی را از دستاورد‌های توسعه گردشگری سلامت در فارس دانست.

معاون استاندار فارس در پایان برخی موانع و مشکلات توسعه این صنعت از جمله طولانی بودن فرآیند درمان، عدم رعایت حقوق گردشگران سلامت، گرانی برخی تجهیزات، نرخ‌های دو گانه و چندگانه درمان و تبلیغات نامنظم را برشمرد و تاکید کرد باید با رفع این مشکلات بهترین نوع خدمات را ارائه بدهیم و نجات جان بیماران و میزان رضایت مندی آن‌ها بهترین پاداش برای تلاش‌ها در این حوزه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار