رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: باید منابع زیادی برای توسعه خوابگاه‌های متاهلی اختصاص پیدا کنند، اما دانشگاه ها با استفاده از بودجه مراکز آموزش عالی کار را جلو برده اند.

هاشم داداش پور، رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: به دلیل کاهش هرم جمعیتی برخی تحولات مانند میزان ظرفیت دانشگاه ها  متناسب با شرایط جمعیتی در رشته ها متفاوت خواهد بود.

او گفت: آموزش عالی متناسب با ظرفیت های جمعیتی، ظرفیت رشته ها را کم یا زیاد خواهد کرد. آموزش عالی متناسب با نیازها  پاسخگو است و  با توجه به نیازها مجوزها فعال خواهند شد.

رئیس سازمان اموردانشجویان بیان کرد: الان منابع محدود هستند و تقاضا بیشتر خواهد بود. در این بازه زمانی نباید انتظار داشت که بودجه کافی داده شود؛ اما می توان با مدیریت منابع کارها را به خوبی پیش برد.

او ادامه داد:  باید منابع زیادی برای توسعه خوابگاه های متاهلی اختصاص پیدا کنند، اما دانشگاه ها با استفاده از بودجه مراکز آموزش عالی کار را جلو برده اند.

او گفت: برخی اماکن امکان تبدیل شدن به خوابگاه های متاهلی را دارند و این کار توسط دانشگاه در راستای قانون جوانی جمعیت انجام شده است.

داداش پور ادامه داد: برخی دیگر از دانشگاه ها اقدام به ساخت خوابگاه های متاهلی کرده اند و پیش بینی شده است که در آینده نزدیک، سه برابر ظرفیت موجود خوابگاه های متاهلی خواهیم داشت.

 او گفت: افزایش جذب دانشجوی بین‌المللی در برنامه ششم وجود داشت و در برنامه هفتم نیز که هم‌اکنون در مرحله تصویب است؛ جذب ۳۲۰ هزار دانشجوی بین‌المللی هدف‌گذاری شده است.

داداش پور افزود: حدود ۶ و نیم درصد از کل مقالات علمی جهان سهم مسلمانان است و در حوزه نوآوری و فناوری نیز این عدد به ۲ و نیم درصد است؛ این در حالی است که ۲۵ درصد از جمعیت جهان را مسلمانان تشکیل داده‌اند.

وی تاکید کرد: پردیس بین‌الملل دانشگاه‌ها محور جذب دانشجویان بین‌المللی و انجام امور این دانشجویان هستند، اما همه معاونت‌های دانشگاه در قبال دانشجویان بین‌المللی به اندازه دانشجویان ایرانی مسئول هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.