شوکت میرضیایف:

امنیت منطقه در گرو برقراری صلح در افغانستان است

شوکت میرضیایف گفت برقراری صلح و آرامش در سرزمین چند قومیتی افغانستان شرط اصلی تضمین ثبات و امنیت استراتژیک در منطقه است.

شوکت میرضیایف، رئیس جمهور ازبکستان گفت با آغاز درگیری‌ها در سایر کشورها، جامعه جهانی افغانستان را به باد فراموشی سپرده است.

براساس گزارش رسانه‌های محلی ازبکستان، شوکت میرضیایف که در دهمین اجلاس سران سازمان کشورهای ترک سخنرانی می‌کرد گفت ثبات و امنیت منطقه در گرو برقراری صلح و آرامش در افغانستان است.

میرضیایف گفت: «برقراری صلح و آرامش در سرزمین چند قومیتی افغانستان که هزاران سال به این‌سو با پیوندهای تاریخی و فرهنگی اقوام ترک عجین شده، شرط اصلی تضمین ثبات و امنیت استراتژیک در منطقه ما است.»

رئيس جمهور ازبکستان در این نشست همچنان خواستار ادامه کمک‌های بشردوستانه جامعه جهانی به‌منظور رفع چالش‌های اقتصادی مردم افغانستان شده است.

میرضیایف تصریح کرده است: «با تشدید جنگ در سایر کشورها، مشکلات مردم افغانستان به‌طور فزاینده‌ای از دید و توجه جامعه بین‌المللی خارج شده است.»

این در حالی است که پس از روی کار آمدن طالبان در افغانستان، مقام‌های ازبکستانی از فعالیت گروه‌های تروریستی در این کشور ابراز نگرانی کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.