شهرداری‌ها مسئولیتی در زمینه جمع‌آوری و دفع فاضلاب شهری ندارند

اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز در جوابیه‌ای درپی انتشار خبری در رسانه‌ها اعلام کرد: به استناد ماده یک قانون تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب ایجاد و بهره‌برداری تأسیسات مربوط به جمع‌آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب شهر‌ها در داخل محدوده قانونی شهر‌ها به عهده وزارت نیرو و شرکت مستقلی بنام شرکت آب و فاضلاب است؛ پس شهرداری‌ها مسئولیتی در زمینه جمع‌آوری و دفع فاضلاب شهری ندارند.

در پی انتشار خبری با تیتر «دپوی فاضلاب شهری در آب‌انبار کریم‌خانی مسجد وکیل شیراز! + تصاویر» در یکی از رسانه‌ها اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز جوابیه‌ای صادر و اعلام می‌دارد: به استناد ماده یک قانون تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب ایجاد و بهره‌برداری تأسیسات مربوط به جمع‌آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب شهر‌ها در داخل محدوده قانونی شهر‌ها به عهده وزارت نیرو و شرکت مستقلی بنام شرکت آب و فاضلاب است؛ پس شهرداری‌ها مسئولیتی در زمینه جمع‌آوری و دفع فاضلاب شهری ندارند.

شهرداری منطقه تاریخی فرهنگی (منطقه ۸) همواره با هیئت‌امنای مسجد و بازار وکیل همکاری فی‌مابین دارد و اقدامات مؤثری نیز در ایجاد شبکه دفع آب‌های سطحی انجام داده است.

 همکاری با سایر نهاد‌ها نیز در حدود وظایف و اختیارات مورد تأکید بوده، اما طبق قانون جمع‌آوری و دفع فاضلاب شهری بر عهده دستگاه متولی است.

همچنین پیرو مکاتبه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس و همکاری شورای بازار وکیل در خصوص واگذاری یک دستگاه پمپ لجن کش از شهرداری منطقه ۸ جهت آب‌انبار کریم‌خانی مسجد وکیل، این موضوع توسط واحد تأسیسات شهرداری منطقه مذکور هماهنگ و انجام و مقرر شد که اداره کل میراث فرهنگی تحویل گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار