مدیر کل صداوسیمای مرکز گلستان؛

پارسال ۳۸ هزار خبر دروغ در فضای مجازی منتشر شد

به مناسبت فرا رسیدن ۱۳ آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا نشست دانشجویی با موضوع نقش دانشجویان در مبارزه با استکبار در دانشگاه علوم پزشکی گلستان برگزار شد.

رسول شکری نیا مدیر کل صدا و سیمای مرکز گلستان با تبیین اهمیت سواد رسانه‌ای گفت: باید بدانیم که حجم بالایی از کنشگری در فضای مجازی با اخبار فیک است و هم اکنون ۲۹۸ شبکه در حال بمباران تبلیغاتی ایران هستند.

وی ماهیت شبکه‌های اجتماعی را پایش اطلاعات کاربران بیان کرد و افزود: شبکه سازی در فضای رسانه یک ضرورت است و نباید در قبال رویداد‌ها بی تفاوت نباشیم.

شکری نیا با اشاره به اینکه در دنیای خبرسازی قرار داریم و پارسال ۳۸ هزار دروغ در فضای مجازی منتشر شد گفت: سواد رسانه‌ای به ما می‌گوید به اخبار به ویژه اخبار فضای مجازی ابتدا با تردید نگاه کنیم و از همان ابتدا این اخبار را نپذیریم.

مدیر کل صداوسیمای مرکز گلستان به اهمیت انتخابات هم اشاره کرد و ادامه داد: رقابت سلامت امنیت و مشارکت، چهار فاکتور اصلی در انتخابات به شمار می‌رود.

او همچنین با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس تجهیزات اولیه برای دفاع از کشور را نداشتیم، اما اکنون در بیشتر عرصه‌ها مستقل هستیم افزود: ابرقدرت‌ها اکنون در صف خرید تجهیزات از ایران هستند و ما نیز اکنون در خیلی از عرصه‌ها جزء ابرقدرت‌ها هستیم.

منبع:صدا و سیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار