لزوم تعیین تکلیف وضعیت طرح ملی مسکن در مناطق آزاد قشم و کیش

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی هرمزگان گفت: مناطق آزاد قشم و کیش باید وضعیت اختصاص زمین طرح ملی مسکن را مشخص کنند.

سعید حاجبی معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی هرمزگان با بیان اینکه مناطق آزاد قشم و کیش باید وضعیت اختصاص زمین طرح ملی مسکن را مشخص کنند، گفت: ساکنان و بومیان این مناطق آزاد برای استفاده از حق خانه‌دار شدن در طرح نهضت ملی مسکن، منتظر اختصاص زمین توسط سازمان‌های مناطق آزاد هستند.

او افزود: اداره‌کل راه و شهرسازی هرمزگان بار‌ها در این خصوص با مناطق آزاد در جزایر قشم و کیش مکاتبه کرده، اما تا کنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی هرمزگان گفت: ساکنان اصلی این مناطق هم به مانند سایر مردم به مسکن نیاز داشته و در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند تا بتوانند از با استفاده از تسهیلات قانونی که حق آنان بوده و دولت هم در نظر گرفته صاحب خانه شوند.

حاجبی افزود: برای این منظور نیاز به همراهی و همکاری مناطق آزاد وجود دارد تا بتوان برای این صاحبان حق کاری انجام داد.

اوگفت: ۲ هزار نفر در جزیره کیش در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که براساس پالایش‌ها و بررسی‌های انجام شده تا کنون، بیشتر آنان مشمول طرح نهضت ملی مسکن هستند.

حاجبی گفت: همچنین ۲ هزار نفر در قشم برای استفاده از این طرح ثبت نام کرده‌اند که اکثر این‌ها هم حایز شرایط خانه‌دار شدن در طرح نهضت ملی مسکن هستند.

معاون راه و شهرسازی هرمزگان گفت: مردم برای زندگی به مسکن به عنوان نخستین نیاز‌ها و حقوق زیست سالم نیاز دارند و اگر هم‌اکنون نیز سامانه برای ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن در این مناطق باز شود افراد دیگری هم ثبت نام می‌کنند.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان شنبه‌ای که گذشت در نشست شورای عالی مسکن که با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور برگزار شده بود اعلام کرد که تعهد این استان در حوزه طرح نهضت ملی مسکن ۶۵ هزار و ٩۵٠ واحد مسکونی است که زمین تخصیص یافته برای اجرای این طرح قابلیت احداث ٨١ هزار و ۵٩٣ واحد دارد و به لحاظ درصدی ١٢٣ درصد زمین مورد نیاز طرح، تخصیص یافته و بیش از تعهد استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.