مهم‌ترین حوادث ۱۶ آبان ماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز سه شنبه ۱۶ آبان ماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف لیفتراک ۱۰ میلیارد ریالی در کوه چنار

فرمانده انتظامی شهرستان کوه‌چنار از توقیف کامیون حامل یک دستگاه لیفتراک قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ حسینعلی شیروانی فرمانده انتظامی شهرستان کوه‌چنار اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی هنگام کنترل محور‌های ورودی منتهی به این شهرستان، به یک کامیون ایسوزو حامل یک دستگاه لیفتراک مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: پس از توقف کامیون ایسوزو و بررسی مدارک مشخص شد لیفتراک قاچاق بوده و از مبادی غیرقانونی وارد کشور شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه‌چنار با بیان اینکه ارزش محموله مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

انهدام باند سارقان منزل با ۴۰ فقره سرقت

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از دستگیری ۳ سارق منزل و کشف ۴۰ فقره سرقت در شیراز خبر داد. 

سرهنگ کاووس حبیبی رئیس پلیس آگاهی استان فارس بیان کرد: در پی وقوع سرقت‌های منزل در سطح شهر شیراز، بررسی پرونده‌های رسیده به پلیس آگاهی به صورت ویژه آغاز و در تحقیقات مشخص شد اعضای یک باند سارقان منزل اقدام به سرقت در سطح شهر شیراز می‌کنند.

او ادامه داد: تحقیقات گسترده و شبانه روزی مأموران پلیس آگاهی ادامه داشت تا اینکه خودرو مورد استفاده سارقان شناسایی و مشخص شد آنان در سرقت‌های خود از پلاک‌های مسروقه بومی استفاده می‌کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس گفت: تحقیقات در این خصوص ادامه داشت تا اینکه ماموران انتظامی پاسگاه کمارج هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور کازرون - بوشهر به سرنشینان یک دستگاه خودرو پژو پارس مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

سرهنگ حبیبی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو تعدادی اموال مسروقه کشف و ۳ متهم دستگیر شدند، تصریح کرد: متهمان در بازجویی‌های پلیسی به ۴۰ فقره سرقت منزل اعتراف کردند.

او تأکید کرد: شهروندان از خالی گذاشتن منزل در ساعات پایانی شب خودداری کنند و از نگهداری اموال با ارزش با حجم کم، مانند طلا و دلار در منزل پرهیز کنند.

عاقبت متهم

شکارچیان غیرمجاز در دام پلیس آباده 

فرمانده انتظامی آباده گفت: با تلاش مأموران این فرماندهی، ۴ نفر متخلف که اقدام به شکار غیرمجاز کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند. 

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی فرمانده انتظامی آباده بیان کرد: مأموران انتظامی با همکاری کارکنان محیط زیست از خبری مبنی بر شکار غیرمجاز توسط افرادی در اطراف روستای شهر سورمق آباده مطلع شدند.

او افزود: مأموران انتظامی ضمن هماهنگی با مرجع قضایی و به همراه مأموران اداره محیط زیست به محل مورد نظر اعزام شدند و ۴ نفر متخلف که اقدام به شکار پرندگان کرده بودند را دستگیر و در بازرسی از وسایل آن ها، ۵ قطعه کبک شکار شده و ۲ قبضه اسلحه دوربین‌دار شکاری را کشف کردند.

فرمانده انتظامی آباده با اشاره به اینکه متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از فعالیت افراد سودجو و شکارچیان غیرمجاز، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارق در جهرم 

جانشین فرمانده انتظامی جهرم از دستگیری سارق معابر و کشف ۴ فقره سرقت در بخش سیمکان این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ علی‌اصغر محمدپور جانشین فرمانده انتظامی جهرم بیان کرد: با اعلام چندین فقره سرقت معابر در بخش سیمکان این شهرستان، شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز کردند و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص یک سارق را شناسایی و او را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

جانشین فرمانده انتظامی جهرم با اشاره به اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۴ فقره سرقت معابر اعتراف کرد، گفت: سارق پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

سرهنگ محمدپور از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعالیت غیرقانونی و مجرمانه با تلفن فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ موضوع را گزارش تا نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

توقیف لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۸۷۶ عدد انواع ادکلن و ماسک مو قاچاق در بازرسی از ۲ دستگاه سواری خبر داد. 

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شیراز بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران کلانتری ۳۲ گلشن پس از هماهنگی با مرجع قضایی با همکاری عوامل بسیج، به ۲ خودرو پژو ۴۰۵ و پارس هنگام تردد مشکوک شدند و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو‌ها ۶۶۰ عدد ادکلن و ۲۱۶ عدد ماسک مو قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه کارشناسان ارزش اقلام مکشوفه را ۲ میلیارد ریال برآورد کردند، اظهار کرد: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل پلیس امنیت اقتصادی شدند.

سرهنگ شجاعی از مردم خواست در صورت اطلاع از هرگونه قاچاق کالا و ارز موضوع را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

کشف کالای قاچاق ۳ میلیارد ریالی در قیروکارزین

جانشین فرمانده انتظامی قیروکارزین از کشف لوازم یدکی قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا اوریادی کشکولی جانشین فرمانده انتظامی قیروکارزین اظهار کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس آگاهی این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه وانت نیسان حامل بار مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو موفق شدند ۸۴ قطعه دیسک و صفحه خودرو خارجی قاچاق و بدون مدارک قانونی را کشف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی قیروکارزین با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۳ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کشف ۲۸ راس احشام قاچاق در آباده

فرمانده انتظامی آباده از توقیف یک دستگاه وانت نیسان حامل ۲۸ راس احشام قاچاق در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی فرمانده انتظامی آباده بیان کرد: ماموران انتظامی کلانتری سورمق هنگام گشت زنی درحوزه استحفاظی به یک دستگاه وانت نیسان حامل احشام مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۲۸ راس گوسفند قاچاق کشف شد، افزود: برابر نظر کارشناسان ارزش احشام قاچاق کشف شده یک میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی آباده با اشاره به دستگیری یک نفر در این خصوص، تصریح کرد: مبارزه با هرگونه قاچاق به صورت ویژه در دستور کار پلیس شهرستان قرار دارد.

دستگیری سارق با ۱۵ فقره سرقت در کوار 

فرمانده انتظامی شهرستان کوار از شناسایی و دستگیری یک نفر سارق با اعتراف به ۱۵ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ سید رحمان هاشمی فرمانده انتظامی شهرستان کوار بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت خرد از شهروندان در سطح شهرستان کوار، بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری مرکز قرار گرفت.

دستبند بر دست متهم

او افزود: ماموران کلانتری مرکز با انجام اقدامات فنی و تحقیقات پلیسی، یک سارق سابقه‌دار را شناسایی و در عملیاتی ضربتی او را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی کوار تصریح کرد: متهم در تحقیقات و بازجویی فنی پلیس به ۱۵ فقره سرقت در این شهرستان اعتراف کرد.

سرهنگ هاشمی با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل و با صدور قرار مناسب روانه زندان شد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه رفت و آمد مشکوک خودرو‌ها و افراد ناشناس در اطراف منزل و باغات بخصوص در ساعات پایانی شب، موضوع را سریعاً از طریق تلفن ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار