هشدار فرستاده آمریکا به لبنان در خصوص کاهش تنش با اسرائیل

فرستاده و مشاور رئیس جمهور آمریکا در مورد سرنوشتی مشابه آنچه در جنگ غزه در حال وقوع است به لبنان هشدار داد.

آموس هوکشتاین، مشاور رئیس جمهور آمریکا امروز سه شنبه، بازگشت آرامش به جنوب لبنان پس از یک ماه تشدید تنش بین لبنان و اسرائیل خواستار شد؛ این تنش ها در پی درگیری ها در نوار غزه بالا گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این مقام آمریکایی در اظهارات خود در مورد سرنوشتی مشابه آنچه در جنگ غزه رخ می‌دهد به لبنان هشدار داد.

هوکشتاین پس از دیدار با نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در بیروت گفت: ایالات متحده نمی‌خواهد شاهد تشدید درگیری در غزه و گسترش آن به لبنان باشد.

وی در مصاحبه کوتاهی با خبرنگاران نیز افزود: بازگرداندن آرامش به مرز‌های جنوبی برای آمریکا بسیار مهم است و باید مهمترین اولویت برای لبنان و اسرائیل نیز باشد.

هوکشتاین بر ضرورت اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد که استقرار نیرو‌های موقت سازمان ملل (یونیفل) را در جنوب لبنان پس از پایان جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ بین حزب الله و اسرائیل تقویت می‌کند.

این مقام آمریکایی در حالی چنین اظهاراتی را بیان کرده است که سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در اولین سخنرانی خود پس از آغاز جنگ غزه در جمعه گذشته نسبت به وقوع یک جنگ منطقه‌ای گسترده هشدار داد، مگر اینکه حمله اسرائیل به غزه متوقف شود.

وی با بیان اینکه توسعه جبهه لبنان با «سیر و توسعه حوادث غزه» مرتبط است، افزود: «همه احتمالات در جبهه لبنان باز است».

ارتش رژیم اشغالگر امروز سه شنبه با انتشار پستی در تلگرام مدعی شد که منشا ۲۰ موشکی را که پیش از این از لبنان به سمت اراضی اشغالی پرتاب شده بود، هدف قرار داده است.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که گنبد آهنین پس از به صدا درآمدن آژیر در منطقه مرزی شمالی بلندی‌های جولان، راکت‌ها را با موفقیت رهگیری کرد. پیش از این، الجزیره به نقل از علی فیاض، یکی از نمایندگان حزب الله لبنان گزارش داده بود که این جنبش به حملات اسرائیل به غیرنظامیان لبنانی «دوبرابر پاسخ خواهد داد».

گفته می‌شود دیروز ۱۶ راکت از جنوب لبنان به سمت مواضع ارتش صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی شلیک شد.

برچسب ها: اسرائیل ، فلسطین ، لبنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار