سقف تسهیلات مالی حضور در کنگره‌های خارجی با ارائه مقاله به ۶۲۷ میلیون ریال رسید

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از بازبینی آیین نامه‌دانشگاهی حمایت از حضور اعضای هیات علمی دانشگاه در همایش‌های علمی خارج از کشور با ارائه مقاله خبر داد.

محمد هاشم هاشم پور گفت: در این آیین نامه، کشور‌های مقصد به چهار گروه تقسیم می‌شوند که گروه نخست شامل کشور‌های همسایه، حوزه خلیج فارس و هند و گروه دوم شامل کشور‌های اروپایی، آسیایی میانه، مالزی، تایلند و شمال آفریقا هستند.

او افزود: گروه سوم شامل کشور‌های شرق دور از جمله ژاپن، چین، تایوان و همچنین کشور‌های شمال آمریکا و گروه چهارم شامل کشور‌های آمریکای جنوبی، آفریقای مرکزی و جنوبی و اقیانوسیه هستند.

این مقام مسئول در دانشگاه بیان کرد: تسهیلات مالی به ترتیب از گروه نخست تا گروه چهارم افزایشی است و همچنین به حضور در کنگره به عنوان سخنرانان مدعو و یا ارائه مقاله به صورت شفاهی نیز بیشتر از ارائه مقاله به صورت اعلان (poster) حمایت مالی می‌شود.

هاشم پور با اشاره به تصویب بازبینی انجام شده در این آیین نامه در شورای پژوهشی و هیات رئیسه دانشگاه اعلام کرد: آیین نامه جدید در خصوص کنگره‌های خارجی که تاریخ شروع آن‌ها از چهاردهم آبان ۱۴۰۲، برابر با پنجم نوامبر سال ۲۰۲۳ میلادی است، اجرا می‌شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، سقف تسهیلات مالی حضور در کنگره‌های خارجی در آیین نامه پیشین مصوب سال ۱۳۹۶، نزدیک به ۹۴ میلیون ریال بود که به ۶۲۷ میلیون ریال رسیده و امید است افزایش حضور موثر اساتید دانشگاه در کنگره‌های بین المللی و به تبع آن گسترش همکاری‌های بین المللی دانشگاه با دیگر مراکز علمی جهان را به ارمغان آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار