استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: گازرسانی به روستاهای زیر ۲۰ خانوار استان در حال انجام است و تلاش می شود ظرف یکسال تا یکسال و نیم آینده گازرسانی شوند.

سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای محرومیت‌زدایی چند شاخص مورد توجه بوده که یکی از آن‌ها گازرسانی است.

وی افزود: تاکنون حدود ۹۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان گازرسانی شده اند و مابقی روستا‌های استان ظرف یکسال تا یکسال و نیم آینده گازرسانی می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: گازرسانی به روستا‌های زیر ۲۰ خانوار در حال انجام است و تلاش می‌کنیم روستا‌ها را از محرومیت خارج کنیم.

احمدزاده تاکید کرد: مجموع روستا‌های استان (۲۰ خانوار و بالای ۲۰ خانوار) یک هزار و ۸۵۰ مورد است که تاکنون یک هزار و ۵۸ روستای استان گازرسانی شده است. حدود ۷۲۱ روستای بالای ۲۰ خانوار استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

وی ابراز کرد: گازرسانی روستایی نقش مهمی در توسعه استان و مهاجرت معکوس روستایی دارد که در این راستا حدود ۲ سال گذشته در دولت سیزدهم ۱۵۱ روستای استان گاز رسانی شدند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: گازرسانی روستایی در این دولت همراه با ۶۴۴ کیلومتر شبکه گذاری فلزی و پلی اتیلن بوده است که بیش از ۴۰ هزار نفر در استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده اند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین در سفر اخیر خود به منطقه پشته زیلایی بر تکمیل فاز دوم طرح گاز رسانی به ۱۷ روستای این منطقه نیز تاکید کرد.

وی گفت: گاز رسانی به منطقه پشته زیلایی و ۱۷ روستای باقی مانده به طور حتم اجرایی خواهد شد و شرکت گاز و حوزه معاونت عمرانی و فرمانداری شهرستان چرام نیز موظف هستند مقدمات و تمهیدات و اعتبار لازم برای اینجام طرح گاز رسانی در این منطقه در سال ۱۴۰۳ فراهم کنند.

به گفته احمدزاده، در خصوص گازرسانی در روستا‌ها، امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۲ به عنوان استان سبز معرفی شویم و گازرسانی‌ها در استان به اتمام برسد.

بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، جمعیت استان بیش از ۷۱۳ هزار نفر است. این استان یک هزارو ۶۴۳ روستای دارای سکنه دارد که ۷۲۱ روستای آن بیش از ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

تاکنون ۱۰۰ درصد خانوار شهری و ۹۰ درصد خانوار روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.