۶۰۰ میلیارد ریال به اصلاح شبکه های فرسوده آب شهر یاسوج اختصاص یافت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار به اصلاح شبکه های فرسوده آب آشامیدنی شهر یاسوج مرکز استان اختصاص یافته است.

امید صالحی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار طی ۲ ساله گذشته تاکنون به شبکه های آب فرسوده این شهر اختصاص یافته است.

وی بیان کرد:با این اعتبار تاکنون ۳۵ کیلومتر از شبکه آب شهر یاسوج اصلاح شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:با تدابیر انجام گرفته علاوه بر پیگیری جذب منابع مالی از محل های مختلف به منظور سامان دادن به شکستگی ها، طرحی برای مطالعه شبکه های آب یاسوج در دست اجراست.

صالحی اضافه کرد: پس از اجرایی شدن این طرح با تنظیم علمی فشار آب بر اساس زون بندی های کارشناسی، از شدت و حجم شکستگی ها به صورت محسوسی کاسته می شود،

وی به روند اصلاح شکستگی های شبکه آب در استان اشاره کرد و افزود: به عنوان مثال برای اصلاح یک شکستگی در جمعه بازار مراحل مختلفی چون مجوز شهرداری، جلب رضایت مغازه داران طی شد که تلاش می شود این روند طولانی اصلاح شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات آب و فاضلاب استان نبودن زیرساخت هایی مانند مخازن ذخیره آب به اندازه نیاز است به طوری که در شهر یاسوج نیاز به ۹۰ هزار متر مکعب مخزن است اما تنها ۳۲ هزار متر مکعب مخزن وجود دارد.

صالحی ابراز کرد:در دولت سیزدهم مخزن پنج هزار متر مکعبی مادوان و یک مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی در بالای شهر یاسوج در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد:شبکه آب آشامیدنی استان هشت هزار کیلومتر طول دارد که ۴۰ درصد آن فرسوده است.

صالحی گفت: در سایر شهرهای کهگیلویه و بویراحمد نیز از منابع مختلف از جمله اعتبارات داخلی اصلاحاتی در حال انجام است و تقریبأ شهری نیست که پروژه ای در زمینه اصلاح و توسعه خطوط آب در حال اجرا نباشد.

صالحی بیان کرد: در ۲ سال اخیر تکمیل آبرسانی به ۱۰۲ روستای محروم استان برای جمعیتی بیش از ۲۳ هزار نفر که باعث شد رتبه دوم کشور در زمینه روند عملیات اجرایی پروژه های محرومیت زدایی را کسب کنیم.

کهگیلویه و بویراحمد افزون بر ۲۶۰ هزار مشترک آب دارد که ۱۹۰ مشترک آب این استان ساکن شهرها و مابقی در روستاها سکونت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.