آمریکا: گذرگاه رفح به دلیل مسائل امنیتی بسته شد

وزارت خارجه آمریکا از بسته شدن گذرگاه رفح به دلیل مسائل امنیتی خبر داد.

گذرگاه رفح، تنها نقطه‌ای است که نوار غزه با خارج ارتباط دارد و کمک‌های بشردوستانه از طریق این گذرگاه و کشور مصر وارد این باریکه می‌شود. با این حال، این رژیم صهیونیستی است که به دلیل آتش بار توپخانه و حملات هوایی خود، باز و یا بسته شدن این گذرگاه را تعیین می‌کند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، ودنت پاتل، یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه) اعلام کرد تا آنجا که واشنگتن اطلاع دارد گذرگاه رفح به طور موقت و به دلیل مسائل امنیتی بسته است. 

وی خاطر نشان کرد: ما به تلاش‌های خود برای همکاری با دولت مصر و اسرائیل به منظور ایجاد یک گذرگاه امن برای خروج اتباع آمریکایی از نوار غزه ادامه می‌دهیم. انتظار ما آن است که با از بین رفتن مسئله امنیتی، گذرگاه رفح بار دیگر بازگشایی شود. 

از طرفی کاخ سفید امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد طی شبانه روز گذشته ۸۰ کامیون حامل کمک‌های بشر دوستانه وارد غزه شده است. با این حال، همچنان ۵۰۰ تا ۶۰۰ تن از اتباع آمریکایی موفق به خروج از غزه از طریق گذرگاه رفح نشده‌اند. 

جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید در این باره خاطر نشان کرد: ما می‌دانیم که ۴۰۰ تبعه آمریکایی در نوار غزه داشته‌ایم که با احتساب خانواده آن‌ها چیزی بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ تن از اتباع ما همچنان در غزه هستند. 

هنوز علت دقیق بسته شدن گذرگاه رفح اعلام نشده است. همچنین زمان مشخصی برای بازگشایی دوباره تنها گذرگاه غزه با مصر بیان نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۱:۰۸ ۱۸ آبان ۱۴۰۲
الله اکبر
آخرین اخبار