رئیس دانشگاه پیام‌نور کشور مطرح کرد؛

رشد ۱۰ درصدی پذیرش دانشگاه پیام‌نور

تقی‌زاده با اشاره به رشد ۱۰ درصدی پذیرش دانشگاه پیام‌نور گفت: امسال سازمان سنجش، حدود ۱۵۰ هزار نفر را به دانشگاه پیام‌نور معرفی کرده است.

ابراهیم تقی‌زاده رئیس دانشگاه پیام‌نور کشور صبح امروز پنجشنبه ۱۸ آبان ماه در دیدار  با استاندار کرمان گفت: سازمان سنجش امسال حدود ۱۵۰ هزار نفر را به دانشگاه پیام‌نور معرفی کرده است که ۸۱ هزار نفر تاکنون ثبت‌نام و انتخاب واحد کردند.

وی از رشد ۱۰ درصدی پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام‌نور خبر داد و افزود: ۳۰ درصد قبول شدگان آزمون استخدامی معلمان از دانشگاه پیام‌نور کشور است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور کشور گفت: با هدف چابک سازی نیز برای ۱۳۰ واحد و مرکز دانشگاهی پیام‌نور در سطح کشور، آمادگی برای تجمیع را اعلام کرده‌ایم.

او با بیان اینکه امسال ۲۰۰ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه مامور هستند، بیان کرد: در تلاش هستیم که اتکای دانشگاه به بودجه‌های دولتی کم شود که این برنامه‌ریزی انجام شده و به یکی ۲ سال زمان نیاز داریم.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان نیز در این دیدار گفت: پیام‌نور، ظرفیت منحصر به فردی در حوزه آموزشی کشور است که بنا به ضرورت مناطق در اقصی نقاط کشور هم توسعه پیدا کرد.

او بیان داشت: ساماندهی دانشگاه‌ها بنا به اقتضائات مناسب است؛  اما حذف آن‌ها اقدام صحیحی نیست.

استاندار کرمان تصریح کرد: دانشگاه پیام‌نور، ظرفیت آموزشی را برای گروه‌های مختلف فراهم کرده و عدالت آموزشی به وجود آورده است.

او بیان داشت: نسبت هزینه‌های دانشگاه پیام‌نور به دیگر دانشگاه‌ها نیز پایین‌تر است و دانشجویان موفقی نیز از این واحد‌های دانشگاهی فارغ‌التحصیل می‌شوند.

فداکار تصریح کرد: دانشگاه پیام‌نور برای جنوب استان کرمان ضروری است و حتما باید حفظ شود.

همچنین صبح امروز  تقی زاده ، ریاست دانشگاه پیام نور کل کشور و هیئت همراه  با حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان دیدار و گفت و گو کردند. 

 دراین دیدار حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی  گفت: دانشگاه پیام نور با توجه به ریل گذاری ها و تدابیری که در امر آموزشی اتخاذ کرده است، خوشبختانه فارغ التحصیلانش از سطح علمی بالایی برخوردار هستند.

او همچنین توصیه کرد: با توجه به نیاز کشور به نیروی انسانی متخصص؛ اگر دانشگاه پیام نور بتواند در ۲ محور تربیت دانشجو و برگزاری کارگاه های مختلف، برای تربیت نیروی متخصص، قوی عمل کند، خدمت بزرگ و شایانی به کشور کرده و ماموریت خیلی بزرگی را به سرانجام رسانده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار