مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از اجرای عملیات پایگاه نوآوری طرح جهش تولید در دیمزار‌ها در روستای چاه برف از توابع شهرستان آوج خبر داد.

 حسن جلیلوند مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از اجرای عملیات پایگاه نوآوری طرح جهش تولید در دیمزار‌ها در روستای چاه برف از توابع شهرستان آوج خبر داد و گفت: کاشت ارقام گندم دیم در تیمار‌های کم خاک ورزی و بی خاک ورزی شامل ارقام باران، آذر۲، واران، شالان، رحمت، مهر، هور، جام و کمال جهت مقایسه عملکرد ارقام، در این طرح انجام شده است.

وی اظهار داشت: در این کشت برای عملیات کم خاک ورزی از دستگاه چیزل پکروکشت با دستگاه عمیق کار و برای عملیات بی خاک ورزی از دستگاه کشت مستقیم ۱۱ ردیفه استفاده شده است.

جلیلوند اضافه کرد: کشت ارقام و لاین‌های جو دیم در تیمار‌های کم خاک ورزی و بی خاک ورزی شامل ارقام آیدین، سهند، آددا، باریش، قافلان، انصار، آبیدر، آرتان و لاین‌های ERBYT ۹۴_۹۷، ERBY ۹۳_۹۶، ERB ۹۳_۹۶ انجام شده است.

به گفته وی؛ در این کشت برای عملیات کم خاک ورزی از دستگاه چیزل پکر و عمیقکار و برای عملیات بی خاک ورزی از دستگاه کشت مستقیم استفاده شد

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به تیمار تراکم گیاهی اشاره کرد و گفت: برای مقایسه عملکرد در تیمار تراکم گیاهی مقدار بذر مصرفی۱۸۰ کیلوگرم در هکتار،۱۲۰ کیلوگرم در هکتار، ۱۵۰ کیلوگرم در هکتار،۱۸۰ کیلوگرم در هکتار کشت شده تا میزان عملکرد با توجه به مقدار بذور مصرفی مقایسه شود.

جلیلوند افزود: این تیمار باتوجه به آزمون خاک ۸۰ درصد کود ازت و ۱۰۰ درصد کود پتاسه و فسفاته هنگام کشت با روش جایگذاری موضعی همراه با بذرمال بذور مصرفی اجرا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار