رشد ۱۲ درصدی موجودی مخازن سد‌های کشور نسبت به سال گذشته

آخرین داده‌های وضعیت سد‌های کشور نشان می‌دهد که مجموع مخازن با ۱۲ درصد افزایش موجودی به ۴۰ درصد پرشدگی رسیده است.

بر اساس آخرین آمار وضعیت سد‌های کشور از آغاز سال آبی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ و از ابتدای مهر، ۱.۸۰ میلیارد متر مکعب معادل ورودی مخازن سد‌های کشور بوده که این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته ۱.۴۳ میلیارد مترمکعب بوده و نشان از رشد ۲۶ درصدی ورودی سد‌های کشور دارد. ۳.۵۷ میلیارد مترمکعب نیز میزان خروجی سد‌ها بوده که در مقایسه با خروجی ۲.۶۹ میلیارد مترمکعبی در سال آبی گذشته، ۳۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

در مجموع حجم آب موجود در مخازن سد‌ها به ۱۹.۹۴ میلیارد متر مکعب رسیده که در قیاس با موجودی ۱۷.۸۷ مترمکعبی در سال گذشته ۱۲ درصد افزایش در این شاخص را نشان می‌دهد و به این ترتیب پرشدگی سد‌های کشور به ۴۰ درصد رسیده است. 

 

میزان موجودی سدها

بر اساس داده‌های هفتگی، درصد پرشدگی بعضی سد‌های کشور مانند سد‌های استان خراسان رضوی، اکباتان همدان و رودبال استان فارس تک رقمی است و پرشدگی مناسبی ندارند. مجموعه ۵ سد استان تهران به موجودی ۳۳۹ میلیون مترمکعبی رسیده که معادل ۱۸ درصدپرشدگی است و ۲ درصد افزایش موجودی را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد. وضعیت پرشدگی دیگر سد‌های مهم کشور را می‌توانید در ادامه ببینید:

وضعیت پرشدگی سد های مهم کشور

ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۱۲ میلیمتر به ثبت رسیده که این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت ۱۴.۸ میلیمتر، ۱۹ درصد کاهش داشته و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته که ۸.۶ میلیمتر بارندگی ثبت شده بود ۳۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

میزان بارندگی کشور به تفکیک استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
چه جوری بودن بارندگی!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
چرا هرخبری را اعلام میکنید از حالا مصرف بی رویه و زیاد مردم شروع میشه و دوباره سدها را خشک میکنن بعضی مردم بی فرهنگ
آخرین اخبار