حامد خسروی با اشاره به طراحی فضای سبز شهری مطابق با دستورالعملهای ملی اظهار کرد: برای نخستین بار در خصوص طراحی فضای سبز شهری یک دستورالعمل ترافیکی تدوین شد.
او با بیان اینکه در طراحی این دستورالعمل که در معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری قم انجام شد، الگوهایی که در دنیا انجام شده بود مورد بررسی قرار گرفت، افزود: همچنین برای تدوین این دستورالعمل مطالب پراکندهای که در آییننامههای داخلی نیز وجود داشت هم مورد بررسی قرار گرفت.
مدیرکل مطالعات و برنامهریزی حملونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه این دستورالعمل تدوینشده و در شورای تصویب طرحهای شهرداری قم مورد تأیید قرار گرفته است، ابراز کرد: کاشت جدید در فضای سبز شهر بر اساس این دستورالعمل انجام و کاشتهای موجود هم بر این اساس هرس میشود.
او با بیان اینکه فضای سبز شهری میتواند موجب بروز تصادفات یا مزاحم تردد پیاده در شهر باشد گفت: در مورد بروز تصادفات ناشی از کاهش دید در معابر مبنای تدوین دستورالعمل نظرات پلیس راهور بود که توسط کارشناسان مناطق نیز بررسی شد.
خسروی ادامه داد: بر مبنای این دستورالعمل کاشت درخت مثمر نباید در رفیوژ وسط بلوارها اتفاق بیفتد چراکه میتواند موجب تصادفات شهری شود.
مدیرکل مطالعات و برنامهریزی حملونقل و ترافیک شهرداری قم اضافه کرد: در برخی نقاط شهر قم کاشت درختان مثمر در معابری که امکان ایجاد خطر دارند در گذشته اتفاق افتاده و قطع این درختان تبعات اجتماعی و زیستمحیطی دارد.