امام جمعه مهاباد:

حمایت از فلسطین نیازمند همت جهان اسلام است

امام جمعه مهاباد گفت: حمایت از فلسطین و زمینه‌سازی برای پیروزی مردم غزه در این جنگ نابرابر، نیازمند همت جهان اسلام است.

ماموستا عبدالسلام امامی امام جمعه مهاباد در خطبه نماز جمعه این هفته مهاباد  گفت: کسانی که مساله فلسطین را تنها به زمان انجام عملیات طوفان الاقصی خلاصه می‌کنند، به تاریخ این سرزمین خیانت می‌کنند و رژیم صهیونیستی ۷۵ سال است که علیه مردم مظلوم فلسطین ظلم و ستم می‌کند.

وی اضافه کرد: در حالی که بسیاری از کشور‌های غربی در طول این مدت تمام حمایت‌های لازم فکری و تجهیزاتی را از رژیم صهیونیستی انجام داده‌اند، کشور‌های اسلامی در این زمینه سکوت اختیار کرده اند.

امام جمعه مهاباد ضمن محکوم کردن حملات و بمباران مناطق مسکونی غزه ادامه داد: هم اکنون در سطح جهان بیش از ۲ میلیارد نفر مسلمان هستند، اما در مقابل کشتار زنان و کودکان فلسطینی هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند و اکنون مردم بی دفاع غزه نیازمند غذا و دارو هستند.

امام جمعه مهاباد: حمایت از فلسطین نیازمند همت جهان اسلام است

ماموستا امامی اظهار کرد: کشور‌های غربی و عربی در مساله جنگ روسیه و اکراین، واکنش‌های تندی به بهانه حقوق بشر از خود نشان دادند، اما اکنون سیاست دوگانه‌های نسبت به حقوق بشر دارند و تجاوز رژیم صهیونیستی و کشتار زنان و کودکان بی دفاع را مصداق نقض حقوق بشر نمی‌دانند.

وی فلسطین را نماد همگرایی و اتحاد مسلمانان دانست و گفت: به وجود سازمان‌های حقوق بشر و سازمان ملل هیچ امیدی نیست، امروزه باید جهان اسلام بدون در نظر گرفتن مرز‌های جغرافیایی در دفاع از مظلومیت فلسطین پای کار بیایند و در مقابل زورگویان متحد شوند.

امام جمعه مهاباد در بخش دیگری از خطبه‌های امروز به اقدامات دولت در زمینه گسترش بیمه سلامت نیز اشاره کرد و افزود: دولت سیزدهم با توسعه بیمه سلامت، اقشار فاقد بیمه را به صورت رایگان بیمه کرده و هزینه‌های درمانی با تعرفه‌های دولتی را به آنان پرداخت می‌کند.

وی اضافه کرد: هم اکنون مادران باردار و شیرده بی بضاعت، معلولان و حتی معتادان نیز توسط بیمه سلامت ایران، بیمه شده و می‌توانند در مراکز دولتی خدمات پزشکی رایگان دریافت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.