سرپرست معاونت حقوقی و پارلمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت : عملیات احداث حدود پنج هزار میلیارد ریال پروژه و طرح زیرساختی بهداشتی و درمانی توسط دولت سیزدهم در سه شهرستان قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب اجرایی شده است.

حمید جمال الدینی سرپرست معاونت حقوقی و پارلمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه بازدید از طرح‌های بهداشتی و درمانی سرپل ذهاب و طرح توسعه بیمارستان ۸۵ تخت خوابی این شهرستان، گفت : باتوجه به دستور وزیر بهداشت مبنی بر تسریع در پروژه‌های عمرانی و طرح‌های زیرساختی و مشکلات کارمندان حوزه سلامت بازدید امروز از مناطق غرب کرمانشاه انجام شد.

وی، با بیان اینکه مردمان این منطقه که در دوران هشت سال دفاع مقدس جانفشانی‌های بسیاری داشتند و شهدای زیادی را تقدیم کردند، گفت: این مردم حق بزرگی بر گردن ملت ایران اسلامی دارند و ما باید با خدمت به این مردم همت کنیم شرمنده شهدا نباشیم.

سرپرست معاونت حقوقی و پارلمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با همکاری بین دولت و مجلس مصوبات خوبی در برنامه هفتم توسعه تصویب شده که بخشی از این مصوبات به ویژه رایگان شدن درمان سه دهک اول جامعه و بازنشستگان است که بتواند بعد از اجرا نیاز اولیه مردم را برآورده کند.

جمال الدینی ادامه داد: عمده مطالبه مردم تامین پزشک و نیروی متخصص بود که توزیع آن توسط معاونت درمان و آموزش وزارت بهداشت صورت گرفته و تقسیم نیروی متخصص نیز در دانشگاه علوم پزشکی در دست انجام است و در این خصوص یک نگاه و نیاز سنجی واقعی برای نیروی متخصص هست و ظرفیت‌های حوزه تخصصی به طور متوسط ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده که خروجی آن را چند سال آینده مردم می‌توانند مشاهده کنند.

او ادامه داد: به صورت فوریتی تامین و توزیع نیروی درمانی متخصص انجام شده تا بخشی از این نیاز برطرف شود و موضوع دیگر هزینه‌های درمان است که تمام سعی دولت و مجلس این است که هزینه‌های کمرشکن بخش درمان را کاهش دهیم.

جمال الدینی با بیان اینکه اولویت وزارت بهداشت بر پیشگیری است، گفت: با طرح «سلامت خانواده» به عنوان محوریت و با یک پویش همگانی سلامت فاکتور‌های خطر، افرادی که پرفشاری خون و دیابت دارند را شناسایی کنیم و درمان مناسب انجام دهیم که نیاز به دیالیز و تخت بیمارستان نداشته باشند و روزی شاهد این باشیم که تخت‌های بیمارستانی را جمع کنیم و نه اینکه آن را توسعه و گسترش دهیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.