نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در ریاض درباره غزه

عربستان سعودی امروز شنبه میزبان نشست فوق‌العاده کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی، از جمله ایران خواهد بود.

اتحادیه عرب روز جمعه ۱۰ نوامبر اقدام به برگزاری یک نشست فوق‌العاده در عربستان سعودی برای بحث درباره تداوم بمباران‌های اسرائیل در غزه کرد. 

عربستان سعودی قرار است روز شنبه میزبان نشست دیگری با حضور نمایندگان سازمان همکاری اسلامی باشد که ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران نیز در آن حضور خواهد داشت.

اتحادیه عرب یک بلوک منطقه‌ای است که ۲۲ کشور عربی در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا را شامل می‌شود. سازمان همکاری اسلامی ۵۷ عضو دارد و ایران نیز عضو آن است. 

یک روزنامه اماراتی گزارش داده وزیران خارجه کشور‌های عضو اتحادیه عرب قطعنامه‌ای تنظیم کرده‌اند که خواسار آتش‌بس در غزه شده است. این قطعنامه خواستار انجام رایزنی‌هایی برای ارائه پیشنهاداتی در خصوص آتش‌بس به اسرائیل و آمریکا شده است. 

نشست روز شنبه سازمان همکاری اسلامی بر بحث در خصوص روش‌های متوقف کردن بمباران‌های اسرائیل و ایجاد آتش‌بس متمرکز خواهد بود.

سفر ابراهیم رئیسی به عربستان اولین سفر رئیس‌جمهور ایران به عربستان سعودی بعد از عاد‌ی‌سازی روابط میان دو کشور با میانجی‌گری چین خواهد بود. 

این نشست در شرایطی برگزار می‌شود که تعداد قربانیان حملات رژیم صهیونیستی در غزه به ۱۱ هزار و ۷۸ شهید و ۲۷ هزار و ۴۹۰ زخمی رسیده است. از میان این شهدا، چهار هزار و ۵۰۶ نفر کودک، سه هزار و ۲۷ نفر زن، و ۶۷۸ نفر هم سالمند هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
کشورهای اسلامی حداقل سوخت وکالا به اسرائیل صادرنکنن...کم ترین کار رو انجام نمیدن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
طبل تو خالی
۵۷ کشور اسلامی
۲۲ کشور عربی
۳۰۰ میلیون عرب
۲ میلیارد مسلمان
۱۵ تریلیون دلار تولید ناخالص داخلی

همش در برابر ۷ میلیون یهودی اسراییل هیچ هستن
اسراییل هرکاری بخواد میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
تو که همه را با هم جمع بستی حساب اینم بکن که کشورهای عربی بخاری ازشون بلد نمیشه و باز هم به یمن که فقیر ترین کشور عربی هست و چندین سال در جنگ بوده و الان داره کمک میکنه به غزه و درجنگ هم شرکت کرده .
پس یه تار موی یمنیها می ارزه به عربستان و امثالش . گفتم که جمع نبند چون اونها نوکر آمریکان وتا قبل جنگ هم که یه سریشون عادی سازی کردن با اسرائیل و یه سریشونم در حال عادی سازی بودن و حالا تو انتظار چی روداری؟؟؟؟؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
باید فشار بر مصر بعنوان کشوری اسلامی که مرز مشترک با غزه دارد بیشتر شود تا مرز را برای ارسال کمکهای دارویی و آب و غذا و سوخت و انتقال مجروحان باز کند و همچنین باید فشار را بر ترکیه بعلت صادارت نفت به به اسرائیل افزایش داد. جهان اسلام نباید در این نسل کشی شریک اسرائیل باشند و توقع جهان اسلام از این دوکشور بسیار زیاد است. اول بایدکشورهایی مسلمانی که هنوز با اسرائیل در رابطه هستند و با آنها همکاری می کنند را تحت فشار قرار داد تا شاهد انتقال پیام واحد و محکم از سمت جهان اسلام به غرب باشیم. همچنین قطع 3 روزه صادارت نفت از تمام کشورهای صادر کننده نفت در خاورمیانه و جهان می تواند بعنوان اخطار و تهدید به تمام قدرتهای حامی اسرائیل باشد. دولتهای اسلامی با قطع نفت خودشان می توانند اسرائیل و آمریکا را وادار به توقف جنایت کنند البته اگر دولتمردانشان به اندازه کافی تحت فشار افکار عمومی قرار گیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
نهایت ایده ال سعود، تشکیلات"خودگردان" است که با کمک صمیمانه صهیون " بگردانندش" !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
حدود ۲۰ روز پیش یک چنین جلسه ای هم با حضور وزرای خارجه ی کشورهای اسلامی در ریاض برگزار شد که هیچ نتیجه و خروجی نداشت. این جلسه هم قطعا" هیچ نتیجه ای در بر نخواهد داشت . اگه کشورهای اسلامی و عربی مخالف کشتار مردم فلسطین بودند همان روز اول حملات هوایی رژیم صهیونیستی بر ضد مردم فلسطین ، چنین جلسه ای با قاطعیت برگزار می کردند و مانع حملات‌ رژیم صهیونیستی می شدند نه اکنون که دیگه خیلی خیلی دیر شده .
آخرین اخبار